Guglrazmišlja da uvede nove premijum funkcije u svoj pretraživač interneta zasnovanih na generativnoj veštačkoj inteligenciji, i uvođenje plaćanja bilo bi početak najveće promene njihovog matičnog biznisa od početka poslovanja.

Predložene promene uključile bi pretplatu na "premijum AI funkcije" unutar pretraživača, i ovo bi bio prvi biznis model ovog tipa u Guglu. Кako piše Fajnenšl tajms, koji je ovu informaciju prvi i otkrio, ovo, između ostalog, pokazuje i da se kompanija muči sa novim tehnologijama koje prete njenom advertajzing biznisu.

234.jpg
Promo 

Gugl trenutno istražuje različite opcije dodavanja AI-a pretraživanju interneta, iako se GeminiAI (Guglov LLM) uveliko nalazi u dži-mejlu i doksu (drugim proizvodima kompanije), kažu za FT tri izvora upućena u testiranja.

Trenutno inženjeri i programeri u Guglu razvijaju tehnologije neophodne za ove servise, ali menadžment tvrde još uvek nije doneo finalnu odluku da li će ikada ove opcije biti lansirane, rekao je jedan od izvora.

Guglov tradicionalni pretraživač bi svakako ostao besplatan, oglasi bi se i dalje prikazivali (pa čak, kažu izvori, i pretplatnicima na premijum funkcije). Ova nesvakidašnja promena za Gugl bila bi prva promena njihovom biznisu pretraživanja.

shutterstock-1885322296-50.jpg
Shutterstock 

U poslednjih godinu i po dana, od kada je objavljen Čet dži-pi-ti, Gugl pokušava na sve načine da usvoji tehnologiju i istovremeno ne ugrozi posao sa pretraživanjem interneta od kog su prošle godine zaradili 175 milijardi dolara.

I dalje nije jasno na koji tačno način će kompanija implementirati tehnologiju, niti koliko će ove funkcije koštati. Jedno od pitanja koje se postavlja je da li će reklame nestati.

Кako kažu iz kompanije, oni ne rade niti razmišljaju o ukidanju reklama sa pretraživača.

google-gugl.jpg
Shutterstock 

Svakako razmišljamo i nastavljamo da pravimo nove premijum servise koji će unaprediti iskustvo naših pretplatnika na bilo koji Guglov servis, kažu iz kompanije i dodaju:

- Sa našim generativnim AI eksperimentima u pretrazi, već smo poslužili milijarde puta i vidimo pozitivan rast upita za pretragu na svim našim glavnim tržištima. Nastavljamo da ubrzano poboljšavamo proizvod kako bismo zadovoljili potrebe novih korisnika. Trenutno nemamo ništa da objavimo - zaključili su iz Gugla.

profimedia0545918439-google-nemacka.jpg
Profimedia 

Stručnjaci ističu da ovaj prelaz na pretplatnički model, i uključivanje naprednih generativnih AI tehnologija u pretraživač može jako da ošteti poslovanju giganta, jer će sa konciznim sižeima koje Džeminaj može da "izbaci" korisnici biti obeshrabreni da pretražuju dublje stranice pretrage i tako izbegnu reklame. Mali rast od primene AI možemo videti i na primeru Binga.

kurir.rs/Reuters