FOTO VUČIĆ VOZOM DO NS: 200 na sat vozom za Budimpeštu do 2018.
Vučić će proći vozom relaciju od Petrovaradina do Ranžirne železničke stanice Novi Sad, gde će se obratiti novinarima.
Ministarka Mihajlović, predsednik Nacionalne komisije za razvoj i reforme NR Kine Vang Siaotao, ambasadori Kine i Mađarske u Beogradu, Li Mančang i Atila Pinter, predstavnici srpskih železnica, Saobraćajnog instututa CIP i kineskog konzorcijuma krenuli su Štadlerovim vozom iz Beograda ka Novom Sadu.
U vozu su i predstavnici medija, a promocija projekta zakazana je za podne.Ministarstvo građevinarstva je najavilo da se početak radova očekuje u 2016. kada bude završena projektna dokumentacija. Dužina pruge na trasi Koridora 10 između Beograda i Budimpešte je oko 350 kilometara, od čega je 184 km na teritoriji Srbije i 166 km na teritoriji Mađarske.
Kako je ranije najavljeno, nakon modernizacije pruge Beograd-Budimpešta vreme putovanja između dva grada će skratiti sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji postizati brzinu od oko 200 kilometara na sat.
Svečanost na Ranžirnoj stanici
Vučić je izjavio u Novom Sadu da će građani Srbije moći da koriste modernizovanu brzu prugu Beograd-Budimpešta od 2018. godine. On je, na svečanoj promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta na Ranžirnoj železničkoj stanici Novi Sad, rekao da je dogovoreno da i pruga Beograd-Novi Sad mora biti otvorena 2018. godine. "To je velika stvar za našu zemlju. Sve ćemo završiti za 2,5 godine. Očekujem da sa kolegama iz kine i Mađarske zajedno pođemo od Beograda do Budimpešte, da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni i veruju šta može da se uradi", naglasio je Vučić.
Prema njegovim rečima, ovom brzom prugom biće povezana dva prijateljska naroda, građani Srbije i Mađarske, Srbija sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarsku sa istokom i jugom Evrope. On je kazao da je sačekao voz u Petrovaradinu, gde je provero nešto vremena sa železničarima, koji su mu preneli da se u poslednjih dva meseca upetostručio broj putnika zbog novih vozova i kompozicija koje su nabavljene. Prvi put ljudi hoće da sednu u prvu klasu, ne jure se za doplatu. Nije se verovalo da u Srbiji imamo takve vozove, nećete verovati kakve pruge ćemo imati. Sramota da je od 1884. nismo napredovali u ovoj oblasti, naglasio je Vučić.
Premijer je podsetio da je do sada rehabilitovano 120 kilometara pruge, a na mnogim mestima vozovi sada idu mnogo brže, a kada se sa kineskim prijateljima i mađarskim partnerima igradi brza pruga Beograd-Budimpešta vozovi će u gradskim sredinama ići 120 kilometara na sat, a na otvorenom 180 kilometara na sat. On je istakao da je dosta urađeno na modernizaciji pruge kod Male Krsne, Palanke, Chuprije, Paraćina, od Sopota do Kosmaja, i da će se dalje renovirati pruga ka Nišu. Srbija će biti zemlja koja će moći da se ponosi svojom železničkom i saobraćajnom infrastrukturom, podvukao je Vučić. On je rekao da će železničari, koji su dugo vremena sumnjali u budućnost sopstvene profesije, zbog činjenice da je sve propadalo. Mašinovođa voza kojim smo došli je sijao od zadovoljstva, srećan što zna da će da napreduju pruge i, iako zna da su male plate, vidi da postoji budućnost, naglasio je Vučić dodajući da je najglasniji sa aplauzom na ovakvim manifestacijama jer sija od zadovoljstva pošto se radi o velikim stvarima koje ostaju.
Vučić je dodao da studije izvodljivosti, koje su rađene u vezi ove pruge, nisu prikazale pravo stanje jer su merili broj putnika pre šest meseci, a već sada je došlo do velikog rasta, a kada se bude uradila cela donica biće i mnogo mnogo više. Premijer je izrazio zahvalnost i Ruskim železnicama na dosadašnjem doprinosu, rekavši da su isporučivale rezultat kao švajcarski sat, najavivši da će saradnja biti nastavljena negde drugo. Ministarstvo građevine je najavilo da se početak radova očekuje u 2016. kada bude završena projektna dokumentacija. Dužina pruge na trasi Koridora 10 između Beograda i Budimpešte je oko 350 kilometara, od čega je 184 km na teritoriji Srbije i 166 km na teritoriji Mađarske. Kako je ranije najavljeno, nakon modernizacije pruge Beograd-Budimpešta vreme putovanja između dva grada će skratiti sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji postizati brzinu od oko 200 kilometara na sat.
Srbija će projekat modernizacije pruge realizovati u saradnji sa Kinom, a vredan 1,1 milijardu evra. U Kini je krajem novembra potpisan okvirni sporazum o realizaciji projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta koji će delom biti finansiran kineskim kreditom. Takođe, predviđeno je da u realizaciji projekta 46 odsto bude učešće preduzeća koja nisu iz Kine. Postojeća pruga na srpskoj teritoriji ima jedan kolosek i u lošem je stanju, a u okviru modernizacije planirana je izgradnja dvokolosečne pruge. Rok za izvođenje radova je 24 meseca od trenutka dobijanja građevinske dozvole.
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija