Nekretnine

7 stvari koje ruše vrednost nekretnine: Kupci izlaze iz oglasa čim ovo vide, a može se naći u skoro svakom domu

Sasomange
Stručnjaci preporučuju vlasnicima nekretnina da razmotre uklanjanje ovih elemenata pre nego što kuću ponude na tržištu.

Mnogi vlasnici domova ponosno uređuju svoj prostor prema sopstvenom ukusu, ali određeni dekorativni izbori, iako na prvi pogled bezopasni, mogu dugoročno odbiti potencijalne kupce i smanjiti tržišnu vrednost nekretnine.

Britanski stručnjak za nekretnine Kevin Barzegar, direktor kompanije „Kaybridge Residential“ i dugogodišnji agent na tržištu nekretnina, ističe sedam predmeta i elemenata koji najčešće izazivaju nezadovoljstvo kupaca.

- Kada ljudi dođu da pogledaju kuću, oni zamišljaju kako bi sami živeli u njoj. Zastareli ili previše lični detalji otežavaju im da to vizualizuju, umesto spremnog doma, vide dodatni posao i potencijalne troškove - objašnjava Barzegar.

Najveći „krivac“ po mišljenju stručnjaka su baštenski patuljci i slični ukrasi. Iako sami po sebi nisu problem, često su zapušteni, prerastaju okolinu i ostavljaju utisak neuredne bašte. Barzegar savetuje njihovo uklanjanje pre prodaje, napominjući da uredna i jasno definisana bašta može značajno poboljšati prvi utisak potencijalnih kupaca.

Foto: Kurir Televizija

Još jedan čest element koji odbija kupce su kuhinjski ormarići u tamno smeđim ili narandžastim tonovima. Takvi drveni elementi danas deluju zastarelo, a kupci ih često vide kao nešto što odmah treba zameniti. Modernije i privlačnije rešenje su svetle nijanse, nežno siva, bela ili krem boja, koje prostor čine prozračnijim i savremenijim.

Zavese od tila takođe spadaju među „neprijatelje“ dobre prodaje. Iako i dalje prisutne u mnogim britanskim domovima, one često blokiraju prirodno svetlo i stvaraju utisak zatvorenog i staromodnog prostora, efekat koji većina kupaca želi da izbegne.

Stručnjaci stoga preporučuju vlasnicima da razmotre uklanjanje ovih zastarelih i previše ličnih elemenata pre nego što kuću ponude na tržištu. Trud uložen u modernizaciju i uređenje može značajno doprineti većoj prodajnoj ceni i privući više zainteresovanih kupaca.

Biznis Kurir/Blic Biznis