Studio Moderna je nakon nedavne rasprodaje robnih marki prodala i maloprodaju. Kupac je trgovac madracima Matratzen Concord iz Nemačke, rekao je za Finance osnivač i vlasnik Studija Moderna Sandi Češko.
Još se traže rešenja za ostatak koncerna, koji ima ozbiljne finansijske probleme. Ovih dana vidimo katanac i na Dormeovim radnjama po Beogradu.
Matratzen Concord je u vlasništvu kineskog biznismena koji je takođe bio dobavljač za Studio Moderne. Deo koji je nemačka kompanija sada otkupila od Studija Moderna predstavlja oko četvrtinu dosadašnjih prihoda.
"Još uvek restrukturiramo ostale delove Studija Moderna, još ne mogu reći više", rekao je za Finance Česko.
Sredinom maja prodao je robne marke Dormeo, Delimano, Rovus i Top Shop švajcarskoj kompaniji Dormeo preduzetnika Darka Horvata.
Pre neki dan, Sandi Češko je potvrdio da je novo strateško partnerstvo rešenje za probleme u koijima se našla kompanija.
- Zbog rusko-ukrajinskog rata izgubili smo treće najveće tržište, u Ukrajini nam je i uništeno skladište robe, a još veće posledice po biznis imale su sankcije zbog čega smo morali da zatvorimo kompaniju u Rusji, ali i da vratimo celokupan dug VTB banci, rekao je Sandi Češko, tvorac Dormea koji je u 20 zemalja sveta pravio i po pola milijarde evra prihoda godišnje, a sada zbog globalnih problema trpi ozbiljne posledice.
- Ukrajinski rat je imao višestruko negativan uticaj na sistem Studio Moderne i zbog njega smo izgubili treće najveće tržište. Na samom početku rata našoj kompaniji je bombardovano i uništeno skladište. Na sreću nije bilo ljudskih žrtava jer se napad dogodio noću. Uprkos svemu Ukrajina još uvek radi i broji 100 zaposlenih - rekao je Sandi Češko.
Kako je dodao, još veći problem bile su sankcije.
- Još veći uticaj, kao posledica rata, imaju sankcije zbog čega smo morali da zatvorimo Studio Moderna Rusija, koja je bila naše najveće tržište. Pored toga javila se i obaveza da vratimo celokupan kredit VTB banci, upravo zbog sankcija - otkrio nam je Češko.
"Strategija je sada u novom strateškom partnerstvu"
Češka smo pitali i koja je sada strategija kompanije.
- Naša strategija je u novom stratškom partnerstvu koje će ponovno pokrenuti rast Studio Moderne. Ovde bih želeo da naglasim da je Srbija veoma važno tržište u našem sistemu i kao takva, uz veliki doprinos koji daje, deo našeg strateškog rešenja - zaključio je Češko.
(Kurir.rs/Blic)
Bonus video: