KAKO SU AVIO-KOMPANIJE USPORILE UKRCAVANJE PUTNIKA? Putnici u neprestanoj borbi sa osobljem – Sve da bi izbegli dodatne troškove
Ukrcavanje u avion može delovati haotično, ali je istovremeno i predvidivo – posebno kada je u pitanju borba za mesto u kabinskim pregradama. Scena se uvek odvija po istom scenariju: agent na izlazu upozorava da nema dovoljno prostora za ručni prtljag, putnici se guraju ne bi li osigurali mesto za svoje torbe, dok neki nevoljno pristaju na „crvenu oznaku“ i predaju prtljag na ulazu u avion.
Oni koji odbiju da se odreknu svog kofera ponekad pobede u ovoj igri i pronađu slobodno mesto, ali oni manje srećni ulaze u raspravu sa osobljem i na kraju – moraju da popuste.
Ovaj „prtljažni haos“ nije samo neugodnost za putnike, već i ključni faktor koji usporava proces ukrcavanja. Stručnjaci ističu da problem nije u traženju sedišta, već u prepunim pregradama iznad glava putnika.
Kako je nastao problem sa ručnim prtljagom?
Avio-kompanije su same podstakle ovu situaciju. Naplaćivanjem čekiranog prtljaga mnoge su putnike navele da sve svoje stvari pokušaju da spakuju u kabinski kofer. Prvi veliki igrač koji je uveo ovu praksu bila je American Airlines još 2008. godine, kada su visoke cene goriva primorale avio-kompanije da traže dodatne izvore prihoda. Ostale su ubrzo sledile njihov primer, što je dovelo do toga da sada milioni putnika širom sveta pokušavaju da unesu što veći prtljag u avion kako bi izbegli dodatne troškove.
U međuvremenu, avio-kompanije su počele da ugrađuju više sedišta u postojeće avione, smanjujući prostor ne samo između sedišta, već i u kabinama. Prosečan avion danas nosi više putnika nego pre 20 godina – i svi oni imaju prtljag.
Ima li rešenja?
Neke avio-kompanije ulažu u veće kabinske pregrade, ali to ne rešava problem „sebičnih“ putnika koji zauzimaju previše prostora ili neefikasnog slaganja prtljaga. Kompanije bi mogle da ponude besplatan čekirani prtljag, kao što to radi Southwest Airlines, ali to bi značilo gubitak ogromnog prihoda od naknada za torbe.
U međuvremenu, putnici su prinuđeni da smišljaju sopstvene taktike – neki se trude da se ukrcaju ranije kako bi obezbedili mesto za torbu, dok drugi pokušavaju trikove poput predaje torbe na izlazu kako bi izbegli naknadu, piše Biznis insajder.
Jedno je sigurno – borba za kabinski prtljag neće nestati. Sve dok avio-kompanije ne odluče da ponude bolje rešenje, putnici će i dalje biti u večnom ratu sa osobljem i jedni s drugima – sve u pokušaju da izbegnu naplatu dodatnog prtljaga.
biznis.kurir.rs/Biznis insajder
OVAKO NAS VARAJU U RESTORANIMA: Konobari ne kažu ništa, već samo donesu račun - naplate i ono što niste poručili, a ovo im je IZGOVOR!