Rebalans budžeta treba da obezbedi da nam ništa ne nedostaje i da se realizuje sve ono o čemu smo govorili u protekle dve godine, istakao je gradonačelnik Aleksandar Šapić.

Najvažnije je da ne postoji nijedna stvar koja je ugrozila funkcionisanje Grada za ovih godinu dana iako je Grad bio u situaciji u kojoj se nije nalazio prethodnih pedeset godina. Uspeli smo da nastavimo sve projekte, uspeli smo da isplatimo sva socijalna davanja, a upravo je u toku isplata po 20.000 dinara svakome osnovcu i srednjoškolcu, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić na sednici Skupštine Grada.

On je naveo sve one stvari koje nisu postojale pre dolaska ove gradske uprave, a koje se često olako zaboravljaju pre svega u oblasti socijalne zaštite.

– Građani su se do sada pitali gde je otišao novac, a sada se možda po prvi put najviše vidi gde je otišao novac jer svega onoga što nije bilo danas ima iako para u budžetu ima jednako kao i ranije, a troškovi su u međuvremenu porasli. I prvi put im vraćamo, a to sam isto radio i na čelu opštine Novi Beograd – rekao je gradonačelnik.

Screenshot (355).jpg
Beoinfo 

On je podsetio da je, što se tiče socijalnih mera i davanja, gradski budžet u poslednje dve godine potpuno isti, ali da se uspelo pronaći 150 miliona evra koji su direktno otišli u socijalna davanja.

– Podigli smo plate u javnom sektoru, komunalnim preduzećima, a dodatno smo uvećali plate vaspitačicama u predškolskim ustanovama, na šta je otišlo 2,7 milijardi dinara. Tu je i solidarna pomoć zaposlenima u javnom sektoru, koja je sada izjednačena i za sve iznosi 41.000 dinara. Uvođenje besplatnih vrtića i podizanje subvencija za privatne vrtiće na 33.000 dinara, a bilo je prethodno 23.000 dinara, koštalo nas je 5,5 milijardi dinara. Od momenta kada je sve to uvedeno više to niko nije spomenuo – naglasio je Šapić.

Udžbenici su nas koštali 2,5 milijarde dinara, đačka pomoć četiri milijarde i to su obaveze za koje smo mi preuzeli odgovornost, rekao je prvi čovek prestonice.

–Nastavlja se i besplatna nastava engleskog jezika za sve predškolce, usluge od besplatnih ličnih pratioca, personalnih asistenata do geronto-domaćica i besplatnog ulaska na bazene, sve to plaćamo, baš kao i novogodišnje vaučere za decu od 0 do 19 godina i sve zaposlene u obrazovnom i predškolskim sistemu grada za koje je izdvojeno oko 20 miliona evra. Sve ovo je u okviru 150 miliona evra koje je obezbeđeno iz budžeta grada – naglasio je Šapić.

Screenshot (354).jpg
Beoinfo 

On je naglasio da će Grad Beograd zadržati i u ovoj godini sve one aktivnosti koje je su trajale i u prethodnoj, 2023. godini.

Kao što ste videli do sada, ne postoji nijedna aktivnost koja je bila ugrožena ili se nije sprovela. Štaviše, upravo je jedna od novih stvari isplata sadašnje đačke pomoći u vrednosti od 36 miliona evra, odnosno po 20.000 dinara svakom roditelju. Ova akcija je u toku i trebalo bi da bude završena sa najkasnije 10-15. oktobra– rekao je Šapić.

Gradonačelnik je istakao da se uveo red u javni gradski prevoz od kada je Grad raskinuo ugovor sa Kent-kardom i sistemom naplate Bus-plus.

– Sećamo se kampanje koja je krenula protiv te odluke, odnosno da će Grad plaćati milione evra odštete za takav potez, te da neće moći da se kupe karta i slične informacije, a da bi samo nakon nekoliko meseci sve utihnulo. Danas Beograđani i gosti prestonice imaju karte nikad jeftinije koje se kupuju putem sms poruka, novac od naplate se vratio Gradu, GPS- sistem je dupliran, a aplikacija nikad bolja.

Postavljene su informativne table i omogućeno plaćanje putem platnih kartica, dok je penzionerima omogućeno da imaju doživotni besplatni javni gradski prevoz, bez obnove svake godine, što je ranije bio slučaj, kao i besplatni prevoz za srednjoškolce – istakao je Šapić.

Kada je reč o privatnim prevoznicima, gradonačelnik je demantovao pojedine medije da se JGP prodaje privatnicima. Podsetio je da su to isti prevoznici imaju od ranije potpisane ugovore sa GSP-om, kao i da su oni integrisani deo javnog prevoza još od kraja devedesetih godina prošlog veka.

- Zašto se ni jedan gradonačelnik do sada nije slikao sa autobusima privatnih prevoznika, pa zato jer ni jedan nije hteo da se slika sa krševima, a koji su mogli da budu stari i do 10 godina. Najveći broj vozila privatnih prevoznika je dolazio kao rashodovana vozila iz Evrope. Sada je ta odluka promenjena i sada moraju da imaju 50 odsto novi vozni park, a za tri godine svih 100 odsto - ukazao je prvi čovek srpske prestonice.

On je istakao da će upravo zbog novih mera do kraja godine na ulicama Beogarada biti 750 novih vozila javnog prevoza, a u naredne dve godine njih 1.300.

Screenshot (353).jpg
Beoinfo 

- Grad je već kupio 100 novih autobusa na gas, naručili smo dodatnih 150 i za sledeću godinu nameravamo da naručimo još 250 novih autobusa na gas. Cilj je da se u centru grada voze samo nova vozila na gas sa kojim će upravljati GSP. Takođe smo naručili i 25 novih tramvaja, dok je plan da se ukupno naruči između 80 i 100 novih tramvaja i trolejbusa, što će omogućiti da za dve, dve i po godine zanovimo celokupan javni prevoz. To nikada nije uradila nijedna Gradska uprava u tako kratkom periodu - istakao je Šapić i dodao da je odbio da uzima stare švajcarske tramvaje, jer kako je objasnio, Grad Beograd više nije u takvoj poziciji da se krševi voze po ulicama srpske prestonice, dok Beograđani zaslužuju nove tramvaje.

U toku je projekat, dodao je, za postavljanje komunalno-bezbednosnih stanica i postavljanje kamera u 220 osnovnih i 400 vrtića.

– Beograd će biti jedan od najbezbednijih gradova u ovom delu Evrope. Imaćemo jedan od najmodernijih softvera koji uočava oružje i tvrde predmete. Očekujem da ćemo za mesec dana otvoriti nadzorni centar gde će biti povezane sve kamere, a imaćemo i posebne ekipe koje će obilaziti vrtiće i škole – naglasio je Šapić.

Govoreći o uređenju Savske obale Šapić je rekao da će Beograd biti kao i ranije prepoznatljiv po splavovima, ali koji su uređeni, bezbedni, sa prečišćivačima otpadnih voda.

– Mnogi, koji su sada sastavni deo Gradske uprave, nisu verovali da će ova oblast biti uređena, a na kraju smo to zajedno uspeli da izguramo do kraja i ponosan sam na to – naveo je Šapić.

On je rekao da su taksi vozila u gradu bele boje, te da to sada deluje kao usputna stvar, a ranije je bilo nezamislivo.

Screenshot (355).jpg
Beoinfo 

– Vratili smo naziv „Beogradska arena”, vratili smo grb Grada i treba da ga vratimo gde god je to moguće. Broj 11 0 11 ima desetostruko više poziva i jedini smo u ovom delu Evrope koji ima jedan, centralizovan, broj telefona. Na tome i dalje radimo, ali je svakako značajno efikasnije i uspešnije. Nastavili smo rekonstrukciju ulica, a u poslednje dve godine rekonstruisali smo najveći broj ulica ikada u ovako kratkom vremenskom periodu – naglasio je gradonačelnik.

Prema njegovim rečima, u toku je priprema za jedan od najvećih saobraćajnih projekata u poslednjih 50 godina, a to je izgradnja novog mosta i tunela.

– Ova Gradska uprava će učini sve da projekat tunela radi paralelno sa mostom. Ovo će u potpunosti da promeni saobraćajnu sliku grada, smanjiće gužve u saobraćaju i zagađenje za 12 procenata. Proširujemo bulevare, a Karađorđeva ulica treba da postane magistralni prsten i da preseče ulazak u centar grada, te da ulazak u centar grada ne bude samo Terazijski tunel. Moramo da se prilagođavamo razvoju Beograda i sve to i radimo brže nego ikada ranije. Do kraja godine imaćemo 2.500 parking mesta, završena je garaža Pinki, radi se garaža u Vlajkovićevoj, započeti su radovi na garaži kod Hrama Svetog Save. Nastavićemo sa izgradnjom 11 vrtića za koje očekujem da će biti gotovi u ovoj godini i spremamo poseban projekat za vrtiće. Takođe, nastavićemo sa izgradnjom vodovoda Makiš-Mladenovac, rekonstrukcijom Trga Nikole Pašića, radi se i Hitna pomoć, a u toku su radovi kod Hrama Svetog Save. Uskoro se završavaju pijace u Obrenovcu, Lazarevcu – naglasio je prvi čovek Beograda.

BiznisKurir/gradonačelnik.beograd.rs/Prenela: T. B.