GOSPOĐA KAO MILION DOLARA, A OVAMO DESNA RUKA LEVI DŽEP: Nećete verovati ko najviše pelješi trgovce, a na meti 3 grupe proizvoda
Instant kafa, alkoholna pića i kozmetika najomiljeniji su proizvodi lopovima koji marišu po prodavnicama u Srbiji, a posbnu pažnju privlači sve veći broj starijih ljudi koji pokušavaju da se "namire" u prodavnici, a da ne plate.
Dok su nekad krali klinci iz obesti, zabave ili da bi ispali mangupi sve češće se među lopovima sreću i dobro napirlitane dame koje pokuašvaju da ukradu skupu kozmetiku.
- Kada se oglasio alarm na izlazu iz radnje nisam mogla da verujem šta vidim. Stajala je doterana žena sa skupom odećom, obućom i torbom. Da nije bilo alarma nikad nam ne bi privukla pažnju, niti bi mi zaposleni posumnjali da je ona spremna da ukrade - rekla nam je prodavačica zaposlena u jednoj poznatoj drogeriji.
Da kradljivac može biti svako potvrđuju za Kurir i u "Univereksportu", gde kažu da se roba krade najviše zbog preprodaje, a ne zbog siromaštva.
- Ljudi koji uzimaju robu bez plaćanja suštinski ne poznaju pol i godine. To može biti svako i uglavnom se krade sa ciljem dalje preprodaje. Poenta cele priče je da se ukrade roba koja se najlakše prodaje i prepodaje na pijaci i koja je najskuplja, a to je kozmetika, instant kafa i alkoholna pića. To su tri kategorije koje se najviše kradu. I deterdženti su skupi, ali su im gabaritni, pa ih zato ne pokušavaju izneti iz radnje - kažu u Unviereksportu.
U tom trgovisnkom lancu dodaju da u prodavnicama poseduju nekoliko nivoa zaštite od tehničke u vidu video nadzora do zujalica, pa do fizičkog obezbeđenja.
I u kompaniji "Lidl Srbija" potvrđuju da se suočavaju sa različitim pokušajima krađe, ali da zahvaljujući merama bezbednosti koje poseduju, one su retko uspešne i uglavnom se okončaju brzo i bez ometanja ostalih potrošača.
- Najviše pokušaja je sprečeno i zabeleženo za proizvode koji su skuplji i sitniji, a načini za to su uglavnom različito skrivanje artikala. U svim Lidl prodavnicama imamo visok nivo opšte bezbednosti čemu doprinosi video nadzor, kao i e-gejt, odnosno vrata koja na ulazu u prodavnicu sprečavaju izlazak kroz ista, a za obezbeđivanje samog proizvoda koriste se i dodatna sigurnosna obezbeđenja. Na primer, prilikom prolaska kroz kasu, dužnost prodavca je da deaktivira sigurnosno obeležavanje proizvoda, a u slučaju da pri napuštanju prodavnice, potrošač kod sebe ima proizvod koji je i dalje obeležen, oglasiće se alarm. Mi u tom slučaju pozivamo potrošače da pokažu sadržaj kupovine obezbeđenju koje će, jednostavnom procedurom, utvrditi da li odgovara proizvodima koji su na računu - kažu u Lidlu.
Za krađe, kako kažu u Lidlu, koje se dese u njihovim prodavnicama pokreću se postupci pred relevantnim državnim organima i postupak prati do okončanja.
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija