5 SAVETA KAKO DA IZBEGNETE SUVIŠNE TROŠKOVE U BANCI: I besplatno može ozbiljno da lupi po džepu, ne plaćajte ono što ne koristite
Ako ste se nekada prijavili za probnu verziju striming servisa ili fitnes aplikacije, onda verovatno znate da je period besplatnog korišćenja ograničen, najčešće na sedam do mesec dana. Do tada možda zaboravite da ste se uopšte prijavili ili, još gore, u sitnim slovima ne nalazite uputstvo kako da otkažete. Vaš račun će u oba slučaja po isteku besplatnog probnog perioda biti zadužen za iznos redovne mesečne pretplate. Ako ne primetite taj trošak u izvodu banke, može se desiti da mesecima plaćate servis koji ni ne koristite.
Evo pet saveta koji će vam pomoći da besplatan period stvarno bude besplatan.
Čitajte sitna slova
Pre nego što se registrujete i unesete broj kartice, neka vas ne mrzi da do kraja iščitate sitna slova u uslovima korišćenja. Neki probni periodi traju nedelju dana, drugi mesec dana, pa čak i više. Upoznajte se sa smernicama za otkazivanje usluge koju isprobavate. Neke zahtevaju da otkažete nekoliko dana pre završetka probnog perioda da biste izbegli troškove. Poznavanje ovih detalja može vas spasiti neočekivanih troškova.
Podesite podsetnik
Jedan od najjednostavnijih načina da sprečite automatsko naplaćivanje pretplate je da sebi postavite podsetnik pre isteka probnog perioda. Koristite kalendar svog pametnog telefona ili aplikaciju za upravljanje zadacima da biste napravili podsetnik. Tako ćete imati dovoljno vremena da odlučite da li nastavljate pretplatu ili je otkazujete.
Otkažite ranije
Neke besplatne probne verzije vam omogućavaju da otkažete odmah nakon registracije, a da i dalje uživate u probnom periodu. Ako niste sigurni da li ćete koristiti aplikaciju, razmislite o otkazivanju čim započnete besplatno testiranje. I dalje ćete imati pristup sadržajima do kraja probnog perioda, ali nećete rizikovati da kasnije zaboravite da otkažete. U svakom slučaju, ne čekajte poslednji trenutak za otkazivanje, jer može doći do nepredviđenih okolnosti. Desiće se da internet zakaže ili je procedura zahtevna pa ćete prekoračiti rok i nepotrebno „zagaziti“ u novi obračunski period.
Koristite pripejd kartice
Za ovu svrhu, ali i uopšte za plaćanja na internetu kada niste sigurni u pouzdanost trgovca, dobro je imati pripejd debitnu karticu koja se po potrebi dopunjava. Na ovaj način ćete izbeći vezivanje probnog perioda za svoju primarnu debitnu ili kreditnu karticu, a kompanije neće moći da vam naplate pretplatu po završetku probnog perioda ukoliko na kartici nema novca. Takođe, nikada nemojte vezivati kartice za naloge (Google, Facebook, Netflix, Amazon…), jer tako postaje dostupna svim korisnicima naloga. Najčešće se dešava da deca, dok igraju igrice preko uređaja sa ulogovanim nalozima, kliknu na pogrešnu opciju i vašim pravim novcem kupe virtuelnu robu unutar igrice.
Kontaktirajte korisničku podršku
Ima kompanija koje se namerno služe nekorektnim praksama kako bi otežale otkazivanje pretplate i sebi osigurale dalju automatsku naplatu. Može vam se desiti da potrošite silno vreme istražujući opcije i da ipak na kraju ne uspete da otkažete pretplatu. Zato se potrudite da dokumentujte svoje napore za otkazivanje: pošaljite mejl ili četujte s korisničkom podrškom i obavezno pravite snimke ekrana i glasovnih poziva. Evidencija o vašoj nameri da otkažete pretplatu može vam biti od velike koristi ukoliko dođe do nesporazuma.
(Kurir.rs)
MINISTAR MALI U ISTANBULU: Predstavlja ekonomske rezultate Srbije i projekat Expo 2027 - Biće uručene i 2 nagrade