Tržište polovnjaka nije nikada, čini se, bilo problematičnije. Ponuda je oskudna, tražnja postoji, a samim tim i cena je "dobra". Polovnjaci su poskupeli i do 30 odsto, pa i više u odnosu na vreme pre korone, a kriza na tržištu čipova i poremećaj u proizvodnji novih automobila, u međuvremenu su samo dodatno poremetili odnose ponude i tražnje.

Narušen balans ponude i potražnje usled aktuelne geopolitičke situacije u svetu reflektovao se i na cene polovnih automobila u Srbiji.

Auto koji je kupljen pre pet godina, a koji je u međuvremenu prešao ozbiljnu kilometražu i poslužio vlasniku, sada može da se proda po istoj ceni, pa čak i za hiljadu evra više nego 2018. Poznavaoci dodaju i da to ne važi samo za određene modele, već da je cena skočila svim vozilima bez obzira na proizvođača.

Na sajtu doboš, čini se krize nema. Tu u prodaju dolaze i nekretnine i nameštaj i automobili tako što su došli u ruke banaka zbog neplaćanja kredita ili siično, te i cena odstupa od tržišne. Automobili se tako mogu naći za svega nekoliko stotina evra, kupaca ima jer se razlikuju i potrebe i mogućnosti, a mi vam izdvajamo nekoliko primera u nastavku.

  • Putničko motorno vozilo „Fiat punto“, žute boje, godina proizvodnje 2003. procenjena vrednost 170.000 dinara
  • Fiat Punto, 2003. godište, benzinac, početna cena 63.000,00 dinara
  • Putničko motorno vozilo „VOLKSWAGEN GOLF“, plave boje, godina proizvodnje 2006. procenjena vrednost na dan popisa 02.03.2023. godine 386.000 dinara ili 2.309 evra
  • Putničko vozilo, marke Volkswagen, tipa Passat, registrovan do 01.02.2022. Procenjena vrednost 85.000 dinara, a početna cena je 42,500 dinara ili 355 evra
  • Putnički automobil marke Ford Focus 1.8 TDCI, godina proizvodnje 2004. godine, snaga motora 74kW, procenjene vrednosti 160.000 dinara, a početna cena iznosi 30% od procenjene vrednosti odnosno 48.000 dinara.

Kurir.rs/Blic