KOJA PITANJA NAJČEŠĆE POSTAVLJAJU KUPCI NEKRETNINA U SRBIJI: Agent otkriva šta ih najviše zanima
Kupovina i prodaja nekretnina u Srbiji dešava se jednom ili dva puta u životu i zahteva stručnu pomoć. Agent za nekretnine otkriva ključne korake u procesu, kako uskladiti želje i mogućnosti i zašto je posrednik važan za sigurnu i uspešnu transakciju.
Kupovina i prodaja nekretnine u Srbiji u proseku se dešava jednom ili dva puta u životu i predstavlja poseban događaj. Stoga bi, složni su tručnjaci za nekretnine, u toj proceduri uvek trebalo imati pomoć dobrog posrednika koji će biti oslonac kako kupcu tako i prodavcu.
Marina Janković, posrednik u prometu i zakupu nepokretnosti ispred agencije za nekretine Vidik, kaže da postoje različiti motivi kada je prodaja u pitanju.
- Uglavnom se prodaju stanovi iz starogradnje i ljudi se nekada baš teško odlučuju da ih otuđe. Razlozi za to su mnogobrojni, od toga da su emotivno vezani za određeni prostor do toga da se teško odriču nečega što su dobijali od fabrika ili državnih ustanova u kojima su dugo radili. A kada se i odluče za prodaju to je za njih ogroman korak i moraju da imaju ozbiljan motiv za to. Najčešće je u pitanju osnivanje porodice ukoliko su u pitanju mlađi prodfavci koji su nekretninu nasledili, ili je slučaj da prodaju originalni vlasnici kojima su deca odrasla. U oba scenarija čest je slučaj da ih za taj prostor vezuju uspomene, pa im bude teško da realno odrede vrednost svoje nekretnine - kaže Janković.
Kako kaže, agent im je u svakom slučaju neophodan da ih uputi i sprovede kroz sve te korake, a po pravilu prodavci ne mogu sami da se izbore sa različitim profilima kupaca sa kojima se susreću. To je posao za koji su agenti obučeni.
- Zadatak agenta je da im pomogne, da ih uputi u proceduru i da objektivno mišljenje o vrednosti nekretnine. Agencija pomaže i oko dokumentacije, a ako su kupci iz kredita pomažemo im i da dobiju pismo o namerama iz banke i dajemo im dodatne smernice kako bi sve bilo na vreme pripremljeno. Tu se podrazumeva i priprema same nekretnike, odnosno da stan ili kuća budu u što pristojnijem stanju i da privuku kupce kaže Janković i objašnjava da je situacija dosta drugačija kada sarađuju sa investitorima jer su to ljudi koji imaju užurban način života i jednostavnije im je da povere posao posredniku koji ima veliku bazu kupaca.
Janković kaže da je agencija važna i iz razloga što na dnevnom nivou ispituje tržište te je stoga uvek korak ili dva ispred klijenta.
- Iskusni agent sasluša klijenta i odmah mu ukaže da li je realno to što traži. Na taj način olakša posao i sebi, ali i klijentu i otkrije mu šta može sa određenim budžetom da pronađe. Pravi posrednik sve vreme stručno vodi klijente kroz proces, od oglašavanja nekretnine, pa sve do trenutka kupoprodaje.
Iskustva naše sagovornice pokazuju da kupci i prodavci u 90 odsto slučajeva uvažavaju njihovo stručno mišljenje. Sugestije koje agent daje su jako važne, i on ne treba samo da pokaže stan, već i da ukaže klijentu na ono što ga očekuje u nastavku procesa:
- Najvažnije je da mu odmah predočimo koja je realna cena stana. Ako je, na primer, u pitanju prodavac koji sa novcem od prodaje želi da kupi drugi stan, da ga upozna sa situacijom na tržištu i suoči sa činjenicom da ako, recimo, proda četvorosoban stan na 12. spratu teško da će moći da kupi dva dvosobna, već je realnije da kupi jedan jednoiposoban i jedan dvosoban, eventualno adaptibilan u dvoiposoban.Važno je i da, kada dođe do zaključenja predugovora, agent bude u bliskoj komunikaciji sa bankom, da kasnije radi ugovor, zakazuje kod notara i na taj način u potpunosti rastereti klijenta - kaže naša sagovornica i ističe da je pravna sigurnost vrlo važna, jer agencija obezbeđuje advokate koji sve proveravaju i štite klijenta od potencijalnih nepravnilnosti.
Sve više ljudi koristi usluge agencija
Trenutno je, kaže Janković, lakše komunicirati sa kupcima nego sa prodavcima u Srbiji.
- Prodavci često imaju pogrešno uverenje da mogu dobiti više novca od onoga što je objektivna tržišna vrednost njihovog stana. Ipak, danas je lakše komunicirati čak i sa njima, a mislim da je razlog tome što su se ljudi u Srbiji dosta oslobodili i sve više koriste usluge agencija. Isto tako, kada je uvedena novina da proviziju plaća i prodavac nailazili smo na otpor, ali su klijenti shvatili da im je jednostavnije, lakše, brže i sigurnije da taj posao povere posredniku, tako da je tih problema sve manje - laže Janković i objašnjava kako stvari funkcionišu u agenciji u kojoj ona radi.
- Ono što velika većina kupaca prvo traži kada dođe kod nas je ponuda i razjašnjenje svih nedoumica oko kupovine putem kredita iz banke. U Vidik im pružamo potpuno personalizovan pristup. Često se, recimo, desi da klijent insistira na određenoj lokaciji. Nekada je praktično nemoguće ispratiti i uskladiti želje i mogućnosti klijenta i tada im se sugeriše blago spuštanje kriterijuma, kako bi se našao kompromis. Ono što svima kažemo je da u današnje vreme praktično nema idealne nekretnine i da čak i ona od milion evra može da ima neku manu. Ali da je važno da svaki dom bude radost za one koji će živeti u njemu i to je naša ideja vodilja u ovom poslu - kaže Janković.
biznis.kurir.rs/Sasomange
PENZIONER PREPISAO STAN KOMŠINICI, A DA NIJE BIO NI SVESTAN! Namamila ga na staru foru, preko noći ostao na ulici