SRPSKA VODA PIJE SE I NA DVORU U BAHREINU: Cilj nam je da "gorki list" postane nacionalno piće kojim će se Srbija ponositi
VODAVODA prošla ozbiljne procedure u najvećoj nemačkoj laboratoriji "Fresenijus" kako bi mogla da se nađe na ovom kraljevskom dvoru
Održati i kontinuirano razvijati brendove u uslovima intenzivne konkurencije, koja je posebno izražena u Srbiji kad je u pitanju VODAVODA, predstavlja veliki izazov. Međutim, zahvaljujući pre svega prirodnosti VODAVODE, njenom vrhunskom kvalitetu i prepoznatljivom dizajnu, kao i ogromnim marketinškim ulaganjima, tržišni udeo VODAVODE, VODAVODA Vodice i Gorkog lista iz godine u godinu raste. Ključni faktor uspeha je kvalitet i to je osnovna vrednost na kojoj gradimo svoju strategiju. Velika marketinška ulaganja su neophodna jer svi veliki brendovi teže očuvanju svoje dominacije i ne prepuštaju lako svoj udeo konkurenciji, kaže u intervjuu za Biznis Kurir Vojin Đorđević, kreator i osnivač brendova VODAVODA i Gorki list.
Da li se voda sa izvora u Vrujcima i dalje pije na dvoru u Bahreinu? Na kojim tržištima se danas još može naći?
Da, s ponosom možemo da istaknemo da se VODAVODA i dalje konzumira na kraljevskom dvoru u Bahreinu, što je potvrda njenog vrhunskog kvaliteta. Kada bi svi znali koje smo procedure prošli u najvećoj nemačkoj laboratoriji "Fresenijus" da bismo uopšte mogli da prodajemo VODAVODU na kraljevskom dvoru, ljudi bi još bolje razumeli kakav je ne samo kvalitet VODAVODE nego i proces proizvodnje, i koliko je sve bezbedno i sigurno. Upravo zbog toga, prošle godine smo osvojili šest novih tržišta, a nemamo dilemu da će ovaj rast biti nastavljen, naročito na najzahtevnijim globalnim tržištima.
Vaš "gorki list" je piće za sva vremena, a zahvaljujući kvalitetu, njegova prodaja je u stalnom porastu. Spremate li neke novine u ovoj oblasti?
"Gorki list" je jedinstven zbog svog prirodnog sastava - posebno odabranih lekovitih biljaka koje mu daju prepoznatljiv ukus i blagotvorno dejstvo, i zaista je piće za sva vremena. U želji da njegovu autentičnost još više približimo potrošačima, prošle godine smo doneli odluku da otkrijemo deo nekih od najvažnijih biljaka koji čine njegov sastav, što niko u svetu nije uradio. Naš dugoročni cilj je da "gorki list" postane nacionalno piće kojim će se Srbija ponositi. Posebno za strana tržišta, ove godine planiramo lansiranje premijum ambalaže, koja će još više naglasiti njegov karakter i prefinjenost.
Vašu fabriku ne zovete fabrikom, već Domom Vode. Zašto? Šta VODAVODU čini posebnom?
VODAVODA je posebna, ne samo zbog svoje prepoznatljive ambalaže i prepoznatljivog dizajna, koji je u Italiji proglašen za jednu od tri najlepše flaše na svetu, već uvek ističem da je sadržaj u flaši, koji je priroda dizajnirala, mnogo bolji i vredniji od savršene ambalaže, koju je dizajnirao čovek. VODAVODA se flašira u Domu Vode, koji ima takav naziv zbog toga što izražava istinu i suštinu. Mnogi ljudi smatraju da sve flaširane vode dolaze sa izvora, da voda ide pravo u flašu. To nije tako, naprotiv. Vrlo su retke vode koje se direktno sa izvora i bez ikakve prerade flaširaju - a takva je VODAVODA. Ogromna većina naših konkurentskih voda prolazi kroz proces hemijske filtracije, da bi se u vodu koja dolazi iz zemlje nešto dodalo ili da bi joj se nešto oduzelo kako bi se postigao željeni ukus. To jeste uobičajeno u mnogim proizvodnjama. VODAVODA dolazi sa dubine od 605 metara, iz arteškog bunara, i zaštićena je sa 200 metara nepropusnih stena, tako da nikakve promene atmosferskih prilika ne utiču na njen sastav. Zahvaljujući tome, do potrošača stiže u flaši onako kako su je bog i priroda stvorili. A to je zaista prava retkost. Ako bismo napravili poređenje - svaka jabuka je dobra, ali samo neprskana jabuka je najbolja. Isto važi i za vodu.
Partneri iz Kuvajta su vam svojevremeno nudili partnerstvo u firmi. Zašto ste ih odbili?
Tačno je da su partneri iz Kuvajta i Katara, nakon sto su videli kakav je uspeh VODAVODA napravila na njihovim tržištima, nudili da budu sa po jedan odsto suvlasnici VODAVODE i za to su nudili ogroman novac. Nisam želeo da prodam, a jedan od razloga je taj što ne želim da se naša voda proda nekom drugom, makar i u malom procentu. Ponosan sam što je VODAVODA jedna od retkih voda koja je u vlasništvu srpske porodice i sve ću učiniti da tako i ostane. To zaista nije lako, ali u svakom slučaju je inspirativno i za mene, moje saradnike, kao i moju porodicu.
Kako ocenjujete trenutnu tržišnu poziciju svoje kompanije?
U svojoj poslovnoj prošlosti sam imao izuzetno svetle trenutke, ali i one od kojih sam mnogo naučio. Veoma smo zadovoljni pozicijom naših brendova i srećni smo što naš tržišni udeo raste, iako je on danas mali u poređenju s periodom kad smo osnovali VODAVODU. Tada smo imali čak 30 odsto tržišnog učešća. Zadovoljni smo pozicijom u Srbiji, a naročito pozicijom VODAVODE u svetu. VODAVODA Vodica prati njen uspeh i od svog pojavljivanja na tržištu je najprodavanija u kategoriji dečjih voda. Kada govorimo o "gorkom listu", sve je mnogo jednostavnije - ima svoje potrošače i njegov kvalitet je neprikosnoven. Uveren sam, kada bi potrošači znali sve činjenice o prednostima VODAVODE, da bi naša tržišna pozicija bila sasvim drugačija, ali vreme istine svakako dolazi.
Mnogi veliki uspesi u srpskom sportu vezani su za vaša sponzorstva. Da li ćete i dalje negovati strast prema sportu i pružati mu podršku?
VODAVODA je srpski brend i kompanija u domaćem vlasništvu i naša je odgovornost, ali i zadovoljstvo, da podržavamo srpski sport - kako vrhunske nacionalne selekcije, tako i najmlađe, jer je i za nas njihov razvoj vrlo važan. Znamo koliko sport donosi radosti ljudima u Srbiji i nastavićemo da podržavamo i naše nacionalne selekcije, a s posebnom radošću najmlađe, očekujući da će mnogi od njih postati veliki šampioni i donositi radost građanima Srbije.
Biznis.kurir.rs
KAKO DO OLAKŠICA U OTPLATI DUGA? Postoje cake kako da rata bude manja, a deo može čak i banka da oprosti