DIZAJNER KOJI ZARAĐUJE 60 MILIONA $ GODIŠNJE: Tvrdi ono što se mogima neće dopasti, pogotovo ženama
Najpoznatiji indijski dizajner venčanica kaže da je kraj industriji kojoj je pomogao da se vine do neslućenih visina.
Prodaja glamuroznih venčanica koje obično teže do osam kilograma i koštaju više od 6.800 američkih dolara rapidno opada, prema rečima Sabyasachi Mukherjeea, koji je oblačio neke od najbogatijih žena u Indiji, uključujući milijarderku Ishu Ambani. Sve je veći broj mladenaca koji traže skromnije dizajne, kao deo šireg pomaka od tradicionalno razmetljivih proslava venčanja, rekao je.
- Industrija venčanica u Indiji kakvu danas poznajemo je na izdisaju - rekao je Mukherjee u intervjuu u svojoj radnji od 2.323 kvadratna metara u Mumbaiju.
Stalni ekonomski rast transformiše indijsko potrošačko tržište, a sve bogatije stanovništvo učinilo je zemlju jednim od najbrže rastućih luksuznih tržišta na svetu.
Broj ljudi sa neto vrednošću većom od 30 miliona dolara očekuje se da će porasti za 50 odsto između 2023. i 2028, prema McKinsey & Co. Međutim, i broj ambicioznih potrošača trebalo bi da eksplodira, dosežući 100 miliona do 2027, procenjuje ista konsultantska firma.
To predstavlja ogromnu priliku, a Mukherjee je rekao da je došlo do povećanja kupovine "jednostavnijih" sarija. Ali to je takođe učinilo izgradnju tržišnog udela "borbom za opstanak najsposobnijih", rekao je. Njegova kompanija će ove godine, prema njegovim procenama, zaraditi oko 60 miliona američkih dolara.
Mukherjee kaže da je njegov trenutni fokus na otvaranju novih radnji u Indiji pre nego što krene u globalnu ekspanziju, kao i na lansiranju dodatnih linija proizvoda.
To uključuje proširenje ponude nakita, koji već čini oko četvrtinu prihoda i uskoro će prestići prodaju odeće njegovog brenda, uključujući manje komade po konkurentnim cenama. Parfemi i kozmetika bi trebalo da budu lansirani u roku od godinu dana, a Mukherjee je rekao da želi da iskoristi svoju liniju tapeta i nameštaja za dizajniranje domova i hotela.
- Nikada nisam smatrao Sabyasachi modnim brendom, to je lajfstajl brend - rekao je. Neki od njegovih planova za širenje osloniće se na saradnje, dodao je. Do sada je radio sa Hennes & Mauritz AB i Starbucks Corp., kao i sa Bergdorf Goodman.
Rast indijskog premijum sektora privlači neke od najbogatijih tajkuna zemlje. Mukesh Ambanijev Reliance Brands Ltd. uložio je u MM Styles Ltd., koji poseduje istoimenu modnu kuću koju vodi bolivudski stilista Manish Malhotra. Konglomerat je takođe preuzeo 52 odsto udela u brendu Ritue Kumar, još jednog indijskog dizajnera.
Kumar Mangalam Birla takođe je proširio svoje prisustvo u luksuznom sektoru. To uključuje 51 odsto udela u Mukherjeeovom brendu Sabyasachi, kupljen 2021.
Ta podrška ključna je za Mukherjeeove ambicije da izgradi domaći luksuzni brend koji može da parira evropskim i američkim markama.
- Uskoro će moda iz Indije preplaviti svet, a ja želim da budem deo tog modnog talasa - rekao je.
biznis.kurir.rs/Bloomberg
OVAJ LEPOTAN JE NAJJEFTINIJI NA SAJMU AUTOMOBILA! Možete postati njegov vlasnik za svega 15.000 evra