Odlaganjem proizvodnje novog modela "grande panda" u fabrici u Kragujevcu ovih dana bave se i italijanski mediji. Kako navode, iako je početak proizvodnje najavljen u četvrtom kvartalu ove godine, a oktobar je viđen za "prvi dan", Stellantis grupa nikada nije naznačila precizan datum, piše Autoblog.

profimedia0889112110.jpg
Alberto Gandolfo/LaPresse/Shutte / Shutterstock Editorial / Profimedia 

Kako sada piše italijanski Quattroruote, očekuje se da će prvi serijski primerci "grande pande", ne pilot serija, ni pretproizvodnja, izaći iz kragujevačke fabrike u novembru. 

profimedia0889112117.jpg
Alberto Gandolfo/LaPresse/Shutte / Shutterstock Editorial / Profimedia 

Proizvođač je potvrdio Quattroruoteu da je proizvodnja u skladu sa rokovima koji su određeni projektom:

- Procedure pokretanja proizvodnje Fiat Grande Pande se odvijaju prema programima prikazanim poslednjih meseci. Nikada nismo govorili o pokretanju proizvodnje početkom oktobra, već u 2024. Glasine koje objavljuju pojedini mediji su spekulacije koje nemaju osnova.

S druge strane, grupa još nije formalizovala tačno vreme tržišnog lansiranja grande pande, niti je dala precizne informacije o njenoj ceni (najava kaže da će električna verzija koštati "manje od 25.000 EUR", a hibridna varijanta "manje od 19.000 EUR").

Kako je na predstavljanju novog "fijatovog" modela u julu za Kurir Biznis rekao Karlos Tavareš, izvršni direktor Stelantisa, za srpsko tržište radiće se između 35.000 i 50.000 automobila godišnje, a fabrika u Kragujevcu ima kapacitet od 150.000.

- Jasno je da proizvodnja ove fabrike neće biti u potpunosti samo za potrebe srpskog tržišta i da će najviše da se izvozi. To znači dve stvari: konkurentnost u troškovima i kvalitet. Atraktivnost proizvoda je vidljiva svima nama i mislim da “fiat grande panda“ ima pravu tehnologiju.  "Grande panda" će u startu biti jeftinija za 30 odsto od ostalih, što znači da će uz subvenciju države moći da se pazari za 15.000 do 16.000 evra - rekao je on.

Biznis.kurir.rs