BEOGRAD - Građani Srbije su u drugom kvartalu ove godine razgovarali mobilnim telefonom u proseku 7,4 minuta dnevno i 3,9 minuta fiksnim telefonom, pokazuje izveštaj RATEL o tržištu elektronskih komunikacija.

Broj pretplatnika u fiksnoj telefoniji u drugom kvartalu se nije promenio u odnosu na prethodni kvartal, dok je ostvareni saobraćaj bio u blagom porastu.

Oko 2,42 miliona pretplatnika fiksne telefonije pričalo je oko 860 miliona minuta, a pretplatnik fiksne telefonije u proseku je razgovarao 3,9 minuta dnevno.

insta-mobilni-telefon-foto-nov-2017.jpg
EPA/Ilustracija 

Nije se promenila ni struktura pretplatnika, pa su i u drugom kvartalu 88 odsto pretplatnika činila fizička lica odnosno privatni korisnici. Oni su najviše razgovarali sa pretplatnicima u zemlji, a udeo tih razgovora u ukupnom saobraćaju iznosio je 95 odsto. Sa fiksnih telefona najčesće su pozivani pretplatnici fiksne mreže.

Kada je reč o mobilnoj telefoniji, u drugom tromesečju ove godine oko 8,1 miliona aktivnih korisnika usluga mobilne mreže razgovaralo je oko 5,5 milijardi minuta u domaćem i međunarodnom saobraćaju i poslalo oko 1,2 milijardi SMS poruka.

Mobilni korisnici su u proseku dnevno razgovarali po 7,4 minuta i slali po 1,6 SMS poruka. U tom periodu je zabeležen pad broja aktivnih korisnika i to za skoro tri odsto u odnosu na prvo ovogodišnje tromesečje.

Građani su sa mobilnih telefona, najčešće pozivali brojeve u istoj mobilnoj mreži u kojoj su i oni.

Zanimljivo je da je u drugom kvartalu povećana količina prenetih podataka preko mobilne mreže i iznosila je 109,5 miliona gigabajta (GB), što znači da je korisnik mobilnog širokopojasnog pristupa dnevno u proseku trošio oko 199 megabajta (MB) odnosno oko šest GB mesečno.

Kakav je slučaj kod vas? Mobilni ili fiksni? Odgovor ostavite u komentaru!

Kurir.rs/Tanjug