Iako je stopa nezaposlenosti u Srbiji visoka, gazde često imaju izazov da na tržištu rada pronađu stručnjake sa određenim iskustvom

BEOGRAD - Glavni razlozi koji pokreću ljude da promene radno mesto jesu vrsta posla i zarada, a informacije o poželjnim poslodavcima uglavnom traže na internetu i na kompanijskim sajtovima, pokazalo je istraživanje „Menpauer grupe“, svetske kompanije specijalizovane za pronalaženje i zapošljavanje kandidata.

„Kad je u pitanju motivisanje kandidata da promene radno mesto, mogućnost veće zarade je dva puta moćnija od vrste posla“, navedeno je u analizi ponašanja skoro 4.500 kandidata na pet tržišta, uključujući i Srbiju. Ipak, kad menjaju poslodavca, ljudi su jednako zainteresovani i za to kako se njihov posao uklapa u privatni život.

Motivacija

- Ljudi su nekada bili motivisani usponom na lestvici kompanije, a danas traže kvalitet života. Kandidati postavljaju pitanje šta mogu da dobijem iz ovoga i kako će to uticati na moju porodicu? - izjavio je Ivet Monkrif, direktor odseka za odnose s klijentima „Menpauer grupe“. Iskustva kompanije govore da su globalni trendovi kandidata širom sveta i u Srbiji neverovatno slični.

- Iako je stopa nezaposlenosti u Srbiji visoka, poslodavci često imaju izazov da na tržištu rada pronađu stručnjake sa određenim iskustvom, specifičnim kvalifikacijama, znanjima, licencama i slično. Ovi kadrovi najčešće su deficitarni na tržištu rada i već zaposleni kod drugog poslodavca - rekao je Aleksandar Hangimana, generalni direktor „Menpauer grupe“ za Srbiju.

Promena stava

I dok su starije generacije na istom poslu radile između 10 do 20 godina, jer se smatralo da je često menjanje posla negativna stavka u biografiji, sada je čak 37 odsto onih koji uvek traže narednu mogućnost za zaposlenje.

Činjenice
ODLUKE I MOTIVI

56% ljudi donosi odluku o promeni posla na osnovu vrste posla

54% ljudi donosi odluku o promeni posla na osnovu zarade

53% ljudi se o poslodavcu informiše preko kompanijskog sajta

34% ljudi za posao aplicira putem računara