BOLJI PROTOK PUTNIKA U BANATU

EVO KAKO ĆE IZGLEDATI "TOMAŠEVAČKI MOST" NA PRUZI PANČEVO-ZRENJANIN! Biće završen do početka septembra 2025.

Infrastruktura železnice Srbije Tomaševački most

Radovi na izgradnji novog železničkog mosta preko reke Tamiš privode se kraju i omogućiće brži protok putnika i robe u ovom delu Banata

Novi železnički objekat preko reke Tamiš gradi se nedaleko od postojećeg, železničko-drumskog mosta između Orlovata i Tomaševca.

- Novi „Tomaševački“ most biće samo železnički i omogućiće brži protokom putnika i robe u ovom delu Banata i doprineti bržem i sigurnijem železničkom saobraćaju. Država danas najviše ulaže u železnicu, pa je pored novog mosta planirana i rekonstrukcija čitave pruge, a trenutno se modernizuju, pored ostalog, i pruge Niš – Brestovac, Niš – Dimitrovgrad, i obilaznica oko Niša, kaže Vedrana Ilić, izvršni direktor u "Infrastrukturi železnice Srbije“.

- To je jedan ozbiljan, graditeljski, konstruktivni projekat, koji ne podrazumeva samo železnički most, već i pristupne puteve. Uz rekonstrukciju pruge, to će ubrzati železnički saobraćaj, a posebno će značiti našoj privredi. Zahvaljujući našoj zajedničkoj inicijativi sa meštanima Tomaševca i Orlovata, dosadašnji železničko-drumski most dobiće drugu namenu i biće pešačko-biciklistički, - rekao je Simo Salapura, gradonačelnik Zrenjanina.

Celokupna ugovorena deonica iznosi 1400 metara. Glavni nosač novog mosta je čelična konstrukcija koja premošćava tri raspona od po 40 metara replicirajući stari most. Izvođač će na kraju projekta ugraditi 500 tona konstruktivnog čelika i 2600 kubika betona u sam most, dok će se na celoj deonici postaviti 170 tona šina i 1800 pragova na cementom stabilizovanom nasipu u koji će biti ugrađeno 24000 kubika materijal. U zoni mosta će se uraditi i regulacija korita reke Tamiš.

Način izgradnje novog „Tomaševačkog mosta“ predstavlja novinu i veliki izazov za izvođače radova i domaće neimare.

- Čelične konstrukcije se rade na obali, a zatim se hidrauličnim presama guraju preko reke, tako da most spaja dve obale, objasnio je Milutin Perunović, tehnički direktor „Ekstra-auto transporta“ iz Vrbasa, koji izvodi radove na ovom projektu.

„Infrastruktura železnica Srbije“ počela je 31. maja 2024. godine radove na izgradnji novog železničkog mosta preko reke Tamiš „Tomaševačkog mosta“, čija će dužina biti 120 metara, na pruzi između Pančeva i Zrenjanina. Ugovoreni rok za završetak radova bio je 460 dana.

Ugovor na izgradnji novog „Tomaševačkog mosta“ Infrastruktura železnice Srbije zaključila je sa „Extra-auto transportom“, u zajedničkoj ponudi sa firmama „Briken“, „ZGOP“ i „Trioprojekt“. Vrednost ugovora je nešto više od jedne i po milijarde dinara, uključujući i PDV.

Postojeći železničko - drumski Tomaševački most koji je izgrađen 1880. godine, uskoro više neće biti u upotrebi. Reč je o mostu između Orlovata i Tomaševca, koji se nalazi na regionalnoj, jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi Pančevo Glavna – Zrenjanin – Kikinda – državna granica. U narednom periodu takođe je planirana modernizacija čitave ove pruge.

Postojeći, stari Tomaševački most služio za odvijanje železničkog i drumskog saobraćaja, što je decenijama dovodilo do problema, jer kada su prolazili vozovi, nije bio moguć drumski saobraćaj.

Prethodno rađenom tehničkom dokumentacijom i elaboratima o pregledima stanja postojećeg Tomaševačkog mosta, utvrđeno je da nije isplativo ulaganje u postojeću mostovsku konstrukciju i da je potrebna izgradnja novog objekta.