ČUVENA NEMAČKA KOBASICA PALA SA TRONA: Pojelo je vreme - Ljudi radije kupuju druga 2 jela
Nemački klasik currywurst, ikona brze hrane koja je decenijama dominirala nemačkim kantinama, gubi status najpopularnijeg jela.
Trenutno, najpopularnije jelo je "špagete bolonjeze".
Prema najnovijim podacima prehrambene kompanije Apetito, ovo jelo sa pomfritom palo je sa prvog mesta 2019. godine, na tek četvrto mesto 2024. godine, prvi put u istoriji izvan prva tri jela, piše Feniks magazin.
Zašto currywurst gubi popularnost?
Jan-Peer Laabs, direktor Apetita, krivi promene u navikama u ishrani: „Internacionalna i vegetarijanska jela sve više dobijaju prioritet, dok tradicionalni nemački specijaliteti kao što jecurrivurst postaju manje atraktivni“, kaže Laabs.
Međutim, on naglašava da će ovo jelo ostati na meniju kantina, iako više neće biti kralj menija.
Nova najpopularnija jela u kantinama:
- Špagete Bolognese
- Piletina Korma (indijski kari sa pirinčem)
- Bami Goreng (azijski rezanci sa povrćem
- Currywurst s pomfritom
- Käsespätzle (nemački rezanci sa sirom)
Generacijski jaz u ishrani
Zanimljivi podaci dolaze iz školskih i vrtićkih menija koje je obezbedila kompanija Apetito:
Top 3 najtraženija jela su vegetarijanska: supa od sočiva, vegetarijanske špagete bolonjeze i ravioli od povrća.
Meso se pojavljuje na 4. mestu (riblji štapići) i 5. (pileći fricasse).
– Opštine strogo regulišu školski meni, obično dozvoljavajući meso samo 1-2 puta nedeljno. Iznenađujuće je koliko deca vole vegetarijansku hranu – komentariše Laabs.
Suprotna situacija je u domovima za starije osobe:
- Goveđi rol sa krompirom i crvenim kupusom
- Pasulj sa kobasicama
- Pasulj paprikaš sa govedinom
Vegetarijanska jela probijaju se samo na 4. mestu sa pljeskavicama od krompira
– Stariji ljudi se drže navika celog života, ali takođe primećujemo sporu promenu ka zdravijoj ishrani, dodaje Laabs.
O kompaniji koja stoji iza istraživanja
Apetito, jedan od vodećih nemačkih operatera kantina, ostvario je promet od 1,35 milijardi evra prošle godine (+ 8,5% u odnosu na 2023. godinu) sa 12.649 zaposlenih. Iako su finansijski rezultati dobri, pad popularnosti nacionalne brze hrane signalizira promene u nemačkim navikama u ishrani.
biznis.kurir.rs/Feniks magazin