radovi će trajati tri godine

SVI DETALJI O NOVOJ BRZOJ SAOBRAĆAJNICI KOD OBRENOVCA: Gradiće se 8 mostova, a evo i gde

Shutterstock

Dužina planirane deonice je 14,44 kilometara, a trasa se proteže kroz tri gradske opštine: Čukaricu, Obrenovac i Surčin.

Radi se o saobraćajnici IB reda od Ostružnice do Obrenovca.

Tu se podrazumevaju Ostružnica, Umka, kao i katastarske opštine Mala Moštanica, Barič, Mislođin i Boljevci. Inače, obuhvat Prostornog plana je 6,86 hektara.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture se navodi kao nosilac izrade plana, koji je sa Institutom za puteve izradio Idejni projekat brze saobraćajnice, a stručni obrađivač plana je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije.

Foto: Youtube Printscreen

Iz Puteva Srbije za Biznis Kurir navode da Institut za puteve zajedno sa Institutom za vodoprivredu Jaroslav Černi, priprema tehničku dokumentaciju Idejnog rešenja radi ishodovanja Lokacijskih uslova za predmetnu deonicu.

- Prostornim planom područja posebne namene brze saobraćajnice definisana je granica tj. dati su podaci potrebni za formiranje građevinske parcele brze saobraćajnice javne namene. Sastavni deo Prostornog plana je projektantsko rešenje buduće saobraćajnice.

Kako dalje navode, trasa je uslovno podeljena na tri deonice:

  • Deonica 1 (km 0-525 – km 6+450) – počinje od postojeće petlje „Ostružnica“ na južnoj obilaznici grada Beograda, odnosno državnog puta IA reda A1 (E-75), na stacionaži km 0-525, pruža se duž trase postojećeg puta uz planirano proširenje sa njegove desne strane, sve do planirane petlje „Umka“ (veza sa tzv. „starim Ostružničkim putem“ i dalje postojećim državnim putem IB reda broj 26) na stacionaži km 6+450. Osnovna funkcija ove deonice jeste povećanje kapaciteta i nivoa usluge, odnosno saobraćaja koji se odvija na državnom putu IB reda broj 26 od Ostružnice do Umke;
  • Deonica 2 (km 6+450 – km 10+350) – počinje od planirane petlje „Umka“ na stacionaži km 6+450 i predstavlja novoplaniranu trasu, koja se pruža desnom obalom reke Save na području naselja Umka, do naselja Barič gde se planirana trasa odvaja od linije obale na stacionaži km 10+350. Ova deonica se planira i projektuje sa povećanom računskom brzinom od 100 km/h, i ima osnovnu funkciju razdvajanja tranzitnih i lokalnih saobraćajnih tokova uz povećanje kapaciteta i nivoa usluge. Pored toga, specifična funkcija ove deonice jeste sanacija i stabilizacija klizišta „Duboka“, odnosno izgradnja puta na nasipu u delu korita reke Save, uz značajne planirane radove na regulaciji reke Save i izgradnji regulacione građevine;
  • Deonica 3 (km 10+350 – km 13+915)počinje od naselja Barič i stacionaže km 10+350 i predstavlja novoplaniranu trasu koja se pruža uz postojeći put kroz industrijsku zonu Bariča, sve do planirane denivelisane raskrsnice i petlje „Obrenovac“ na državnom putu IA reda A2 (E-763), na završnoj stacionaži km 13+915. Ova deonica ima funkciju dodatnog regulisanja saobraćajnih tokova u industrijskoj zoni Bariča, preko posebne mreže planiranih servisnih saobraćajnica.

- Navedena podela trase brze saobraćajnice na tri deonice je uslovna i definisana samo za potrebe izrade ovog plana. U daljim fazama izrade tehničke dokumentacije, a u skladu sa tehničkim karakteristikama, moguće je i drugačija podela - dodaju u Putevima Srbije.

Projektantskim rešenjem je, kako kažu, predviđeno da se maksimalno koristi postojeći koridor na delu od Ostružnice do ulaza u naselje Umka. Vođeno je računa da bude što manje rušenja stambenih i poslovnih objekta koji se nalaze na pravcu pružanja trase.

- Na trasi je predviđeno više objekata (denivelisane raskrsnice, mostovi u trupu puta, mostovi za prelaz preko puta).
Ukupno je predviđeno 8 mostova koji su detaljno opisani u tabeli koja sledi (redom su navedeni redni broj mosta i kojoj deonici pripada, konkretan objekat tj. most o kom se radi i stacionaža u kilometrima):

Deonica 1 (km - km)

1. Most – vijadukt preko Ostružnice, paralelni most sa postojećim 0+940 - 1+470
2. Most – most preko ulice Lole Ribara - Ostružnica 2+050 (L=31m)
3. Most – most preko lokalne saobraćajnice u Pećanima 4+080 (L=36m)
4. Most – u okviru polupetlje u Pećanima 4+950 (L=15m)

Deonica 2 (km - km)

5. Most – most preko muljevitog terena u naselju Umka u koritu reke Save 7+100 - 7+700

Deonica 3 (km - km)

6. Most – most preko Baričke reke i lokalnih puteva u naselju Barič 11+770 / 12+050
7. Most – most preko Železničke ulice u Bariču 13+070 (L=50m)
8. Most – most u okviru denivelisane raskrsnice u Bariču 13+500 (L=150m)

Plansko – projektnom dokumentacijom predviđena je izgradnja više podvožnjaka, nadvožnjaka i pešačkih podhodnika radi ostvarivanja saobraćajnih i pešačkih komunikacija na području obrade projekta.

- Nakon dobijanja Lokacijskih uslova, pristupa se izradi Idejnog projekta i Studije opravdanosti na nivou detaljnosti propisane regulativom. Prema Zakonu o planiranju i izgradnji Idejni projekat se šalje na Stručnu kontrolu Republičke reviozione komisije.
Početak radova je uslovljen završetkom projektno-tehničke dokumentacije, završetkom eksproprijacije, dobijanjem građevinske dozvole i obezbeđivanjem finansijskih sredstava za izvođenje radova (u najboljem slučaju za 2-3 godine).

- Vreme potrebno za izvođenje radova kod ovako zahtevnih projekata optimalno je 3 godine - zaključili su iz Puteva Srbije.

U tekstu od pre par dana smo naveli da planirana trasa počinje kod postojeće petlje Ostružnica na južnoj obilaznici Beograda (deo Koridora X), nastavlja se duž postojećeg puta uz planirano proširenje sa desne strane, do raskrsnice sa tzv. starim Obrenovačkim putem, nakon čega se trasa pruža desnom obalom Save kroz naselje Umka, gde su predviđeni značajni radovi na regulaciji reke.

Potom se kod naselja Barič trasa odvaja od rečne obale i nastavlja kroz industrijsku zonu, sve do denivelisane raskrsnice i petlje Obrenovac na državnom putu IA reda E-763.

Na trasi se planiraju dve fizički odvojene kolovozne trake, koje će imati po dve saobraćajne trake širine najmanje 3,5 metara. Saobraćajnica će biti projektovana za računsku brzinu od 100 km/h. Takođe, na trasi je planirana izgradnja osam mostova i tri petlje.

Pored ovoga, planirano je i devet denivelisanih ukrštanja - tri nadvožnjaka i šest podvožnjaka - kako bi se omogućilo neometano odvijanje saobraćaja duž cele trase.

Što se petlji tiče, Polupetlja Pećani na km 4+950 omogućiće povezivanje sa lokalnom saobraćajnom mrežom, naseljima Pećani, Velika Moštanica, Sremčica, kao i sa starim Obrenovačkim putem i državnim putem IIb reda broj 343.

Petlja Umka na km 6+450 povezaće novu saobraćajnicu sa nastavkom državnog puta IB reda broj 26 i putem IIb reda broj 343.

Petlja Barič na km 13+500 povezuje se sa državnim putem IA reda E-763 (preko postojeće petlje "Obrenovac"), putem IB reda broj 26 i industrijskom zonom Bariča.