PAD PROMETA

POČEO BOJKOT NAJVEĆEG TRGOVINSKOG LANCA U SAD! Kupci besni zbog povlačenja kompanije iz politike različitosti

Shutterstock

Američki lanac supermarketa, Target se suočava sa 40-dnevnim bojkotom potrošača, počevši od srede, zbog povlačenja kompanije iz politika raznolikosti, jednakosti i inkluzije (DEI).

"Pozivamo ljude da se povuku iz Targeta jer su okrenuli leđa našoj zajednici“, rekao je u intervjuu za CNN pastor Džamal Brajant, ugledni vođa megacrkve u Atlanti, koji je pokrenuo bojkot.

Bojkot, koji počinje na početku korizme, dolazi nešto više od mesec dana nakon što je Target izvršio promene u svojim DEI programima i u teškom trenutku za kompaniju, koja se suočava s udarom tarifa usred izazovne ekonomske situacije.

Dana 24. januara, nekoliko dana nakon početka predsedničkog mandata Donalda Trampa, Target je objavio da ukida ciljeve zapošljavanja manjinskih zaposlenih, ukida izvršni odbor fokusiran na rasnu pravdu i vrši druge izmene u svojim inicijativama za raznolikost. Target je naveo da sada sprovodi novu strategiju pod nazivom "Pripadnost u Bullseye“, koju je prvi put predstavio prošle godine, i da kompanija ostaje posvećena "stvaranju osećaja pripadnosti za zaposlene, goste i zajednice“. Target je takođe naglasio potrebu za "usklađivanjem s promenjivim spoljašnjim okruženjem“.

Target nije jedini koji se povukao iz DEI

Target je jedna od desetina kompanija sa Fortune 500 liste koje su se povukle iz DEI inicijativa kao odgovor na konzervativne sudske odluke, pritisak aktivista i desničarskih pravnih grupa, kao i, u poslednje vreme, pretnje Trampove administracije da će istražiti ono što karakteriše kao "nelegalni DEI“, uključujući potencijalne krivične postupke protiv kompanija. Kompanije su uhvaćene između težnje za povećanjem raznolikosti i izbegavanja konzervativne pravne represije.

Međutim, nijedna kompanija nije naišla na tako snažan otpor pristalica DEI kao Target. Kupci su na internetu izrazili nezadovoljstvo ovom odlukom, a En i Lusi Dejton, ćerke jednog od suosnivača Targeta, nazvale su odluku kompanije "izdajom“.

Target je pod većim pritiskom nego kompanije poput Walmarta, Johna Deerea ili Tractor Supply-a, jer je otišao dalje u svojim DEI inicijativama i ima progresivniju bazu kupaca u poređenju s konkurencijom.

 Target je bio vodeći zagovornik DEI programa u poslovnom svetu u godinama nakon što je Džordž Flojd ubijen od strane policije u Minneapolisu, gde se nalazi sedište kompanije, 2020. godine. Target je takođe godinama gradio reputaciju kao progresivni poslodavac po pitanju LGBTQ prava.

"Afroamerikanci troše preko 12 miliona dolara dnevno, tako da bismo očekivali neku lojalnost, pristojnost i drugarstvo“, rekao je Brajant.

Melisa Batler, izvršna direktorka Lip Bar-a, jedne od najvećih kozmetičkih kompanija u vlasništvu Afroamerikanaca čiji se proizvodi prodaju u Targetu, rekla je na TikToku da je razočarana povlačenjem Targeta iz DEI inicijativa. Ipak, brine se da bi bojkot mogao naneti štetu manjinskim preduzećima.

"Ne želimo da ova manjinska preduzeća pate ili budu negativno pogođena“, rekla je.

Target je odbio da komentariše bojkot za CNN. Portparol kompanije rekao je da je Target i dalje posvećen inkluzivnosti i da nudi širok spektar proizvoda i usluga, uključujući proizvode u vlasništvu Afroamerikanaca i manjinskih dobavljača.

Međutim, već postoje znaci da negativna reakcija na odluku Targeta utiče na kompaniju.

Opale posete kupaca

Posete kupaca Targetu, Walmartu i Costcu su usporene u poslednje četiri nedelje, ali su najviše opale upravo u Targetu, prema podacima Placer.ai, koji koristi podatke o lokaciji telefona za praćenje poseta. Placer.ai upozorava da bi ovo usporavanje moglo biti posledica vremenskih uslova, ekonomskih prilika i drugih faktora.

„Podaci pokazuju jasan pad saobraćaja krajem januara i sredinom februara nakon što se kompanija povukla iz DEI“, rekao je Džozef Feldman, analitičar Telsey Advisory Group, u belešci klijentima prošle nedelje.

Bojkot se takođe dešava u trenutku kada se Target suočava sa pritiskom tarifa i smanjenjem potrošnje. Target je u utorak saopštio da mu je prodaja opala u februaru i da očekuje rast prodaje od samo 1% ove godine.

Izvršni direktor Targeta, Brajan Kornel, rekao je u intervjuu za CNBC u utorak da bi Trampove tarife na Meksiko mogle primorati kompaniju da već ove nedelje poveća cene voća i povrća. Target je takođe naveo da će „neizvesnost tarifa“ uticati na njegov profit u ovom kvartalu.

Kurir Biznis/Bizlife.rs