Slušaj vest

Udruženje za zaštitu potrošača ''Efektiva'' pokrenulo je inicijativu za bojkot pet najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji, pozivajući građane da ne kupuju u ovim marketima u periodu od ponedeljka, 10. februara, do petka, 14. februara. Cilj akcije je da se izvrši pritisak na trgovce kako bi snizili cene osnovnih proizvoda, koje su, prema navodima udruženja, neopravdano visoke.

Predstavnici ''Efektive'' istakli su da je ovo samo prvi korak u borbi za niže cene i bolju zaštitu potrošača. Ukoliko nakon petodnevnog bojkota ne bude konkretnih mera od strane trgovaca, najavljuju da će razmotriti dugotrajniji bojkot pojedinačnih trgovinskih lanaca, kako bi ih naterali da smanje cene.

Udruženje je pozvalo sve potrošače da im pruže podršku tako što će u predstojećem periodu izbegavati kupovinu u pet najvećih trgovačkih lanaca u Srbiji, čija su imena i precizni podaci navedeni u javnim pozivima. 

Raniji podaci o padu prometa

Podsetimo, prema podacima Poreske uprave, u petak, 31. januara, broj izdatih fiskalnih računa iznosio je 865.758, što je za 25 odsto manje u odnosu na dan pre, kada je bilo evidentirano 1.157.985 fiskalnih računa, a sve zbog sprovedenog bojkota tog dana.

Ovaj podatak pokazuje da su građani već u određenoj meri smanjili potrošnju, što može biti indikator da bi bojkot mogao da ima značajan efekat na trgovinske lance.

BiznisKurir.rs