valja dobro osmotriti

LISTA 20 POLOVNJAKA KOJIMA SE NAJČEŠĆE VRAĆA KILOMETRAŽA: Srbi ih rado voze, ako rešite da ih kupite, obavezno obratite pažnju

Shutterstock

Iako je opšte poznato da se kilometraža na polovnim automobilima često falsifikuje, kupci u Srbiji i dalje su izloženi znatnom riziku. Svake godine na hiljade vozača nasedne na prevare i kupi automobil sa nameštenom kilometražom.

Pored nepravedno visoke cene, takvi automobili često donose i nepredviđene troškove održavanja.

Kompanija za podatke o automobilima carVertical pažljivo prati stanje na tržištu polovnih automobila. U svom petom godišnjem izveštaju otkriva modele koji se najčešće nalaze na udaru prevara sa kilometražom u Srbiji.

Preko 100.000 vraćenih kilometara

Volkswagen Golf bio je najčešće štelovani automobil u Srbiji tokom 2024. godine. Analiza podataka na platformi carVertical otkrila je da je kod čak 9,2% pregledanih modela zabeleženo sumnjivo manipulisanje čitačem kilometara. Kod ovog izuzetno popularnog modela, kilometraža je vraćena u proseku za čak 56.000 kilometara, što potvrđuje njegovu veliku potražnju među srpskim vozačima.

Odmah iza Golfa su Peugeot 508 (7,1%) i Audi A3 (7,1%). Peugeot 508 beleži prosečno smanjenje od čak 95.000 kilometara, dok je kod modela Audi A3 ta brojka još viša i iznosi u proseku 113.000 kilometara. Ovi izuzetno traženi modeli često su meta prevara s kilometražom, što se može pripisati njihovoj popularnosti i višoj vrednosti na tržištu polovnih vozila.

Pošto su ovi automobili traženi i u drugim evropskim zemljama, veliki broj njih je verovatno uvezen u Srbiju, gde im je zatim smanjena kilometraža radi lakše prodaje.

- Nije lako dokazati da je kilometraža nameštena, pa se prevaranti osećaju kao da su iznad zakona. Zato je provera istorije vozila ključna kako bi se izbegli automobili s lažiranom kilometražom. Često se dešava da ni trenutni vlasnik nije svestan da je kilometraža falsifikovana pre nego što je kupio vozilo, što može dovesti do neprijatnog iznenađenja kada to otkrije potencijalni kupac - objašnjava Matas Buzelis, glavni i odgovorni za komunikacije u kompaniji carVertical.

Kod nekih modela izbrisano i po pola kilometraže

Modeli sa najčešće vraćenom kilometražom su Audi A3 (113.000 km), Škoda Superb (113.000 km) i Audi A6 (106.000 km).

Ako oglas navodi da vozilo ima 100.000 pređenih kilometara, stvarna brojka može biti i dvostruko veća.

- Izveštaj o istoriji vozila jasno pokazuje kada je kilometraža vraćena i za koliko kilometara. Zahvaljujući tome, kupci mogu bolje da procene stvarno stanje i vrednost vozila - objašnjava Matas Buzelis, glavni i odgovorni za komunikacije u kompaniji carVertical.

Nijedan auto nije zaštićen od falsifikovanja kilometraže

Prema istraživanju, Renault Kadjar (3,7%), Opel Corsa (3,7%) i Opel Insignia (3,5%) ističu se kao pouzdaniji izbor s manjim procentom vraćene kilometraže. Ipak, prilikom kupovine ovih modela preporučuje se oprez.

Renault Kadjar je u proseku vraćen za 52.000 kilometara, Opel Corsa 78.000 kilometara, a Opel Insignia 64.000 kilometara.

Istraživanje pokazuje da je verovatnoća falsifikovanja kilometraže kod Volkswagen Golfa gotovo tri puta veća u poređenju s modelima Opel Insignia i Renault Kadjar. Međutim, nijedno vozilo nije u potpunosti imuno na manipulaciju kilometražom. Ovaj problem pogađa i novije i starije automobile, zbog čega je važno da kupci temeljno provere svako vozilo koje planiraju da kupe.

Foto: CarVertical

Metodologija

Istraživanjem su obuhvaćeni izveštaji o polovnim automobilima koje su kupili korisnici kompanije carVertical u periodu od januara 2024. do decembra 2024. godine. Zabeleženi slučajevi nameštanja kilometraže pronađeni u izveštajima klasifikovani su prema modelu automobila, pretvoreni u procente i rangirani.

carVertical posluje u 30 država i prikuplja podatke iz preko 900 međunarodnih baza podataka, kao što su registri organa za sprovođenje zakona, državni i regionalni registri, finansijske institucije i oglasi. Obradom na milione izveštaja o istoriji automobila godišnje, kompanija može da pruži uvide, prognoze i trendove za tržište polovnih automobila.

biznis.kurir.rs