STIŽE NAM NOVA VERZIJA POZNATOG AUTOMOBILA: Proizvodiće samo hibridna vozila, a vozićemo ih već ove godine
Fiat će lansirati potpuno nove generacije modela 500 i Panda. Modeli će poslužiti kao osnova za proširenje ponude koja će da omogući italijanskom brendu da se vrati na staze stare slave u proizvodnji malih automobila.
Potez je potpuno očekivan. Zub vremena je polako počeo da nagriza platu brenda iz Torina koji će u narednim godinama da predstavi još dosta potpuno novih vozila. Kompanija sada ima široku arhiteturu na kojoj može da pravi sve što poželi, zahvaljujući članstvu u Stellantis grupi. piše “Autocar”. U pitanju je samo nastavak modernizacije i automobilskog preporoda koji je počeo sa modelom Grande Panda iz Kragujevca.
Panda i Fiat 500 su uradili najveći deo teškog posla za Italijane u većem delu 21. veka. Ali, oba automobila su ostarila na starim platformama. Električni 500e je lansiran 2020, a vozačima će se nudiiti i hibridna verzija. Što se Pande tiče, ona je život produžila kroz verziju Pandina koja će se na određenim tržištima prodavati sve do 2030. godine. Međutim, potvrđene su zamene za oba automobila i svaki od njih će biti lansiran u blagim hibridnim i potpuno električnim verzijama na onome što je sada poznato kao Stellantisova “STLA City” arhitektura. Prvobitno je bila lansirana sa modelom 500e kao “baza” samo za EV vozila, ali se sada prerađuje kako bi se prilagodila i za blage hibridne pogone. Fiat 500 hibrid će se vratiti krajem godine, podržan ovom arhitekturom i napravljen uporedo sa električnim modelom u fabrici Mirafjori u Italiji. I električna, i hibridna verzija modela 500 biće potpuno zamenjene 2029. a sklapaće se u istoj fabrici kao i prethodnici.
Nova Panda bi trebalo da stigne 2030. godine, isto kao hibrid i EV, i proizvodiće se u fabrici Pomiljano, u blizini Napulja. Dizajn bi trebalo da se oslanja na original i 80. godina prošlog veka, ali će da pokupi i dosta detalja i ideja sa Grande Pande. “Kada ih budete videli jedno pored drugog, videćete mamu medveda i bebu medveda. Biće stvarno slatki, ali nova Panda neće biti samo umanjena Granda Panda”, rekao je za “Autocar” prvi čovek Fiata Olivije Fransoa. On je potvrdio i da će Fiat morati da “penzioniše” modele kao što su 500X, Tipo i 500 hibrid, a sve zbog novih propisa o emisiji štetnih gasova.
Fiat je prošle godine, pred Salon u Ženevi, predstavio pet konceptnih automobila. City Car koncept je postao Grande Panda, a sada čekamo da vidimo koliko su daleko odmakle studije novog SUV modela, kao i fastbeka. Plan je da se oba automobila pojave do 2027. a u svom imenu neće imati dodatak Panda. Novi SUV bi trebalo da bude direktan rival modela Dacia Bigster čija je prodaja u Evropi tek počela. Fastbek će biti direktan naslednika modela Tipo i ostaće i dimenzijama VW Golfa. Biće globalan automobil, ne duži od 4,5 metara.
Fransoa je ostavio prostor i za novu generaciju Punta. Novi Punto još nije potvrđen, ali je Fiat spreman brzo da reaguje ako se pojavi potreba. Naravno, sve će da zavisi i od uspeha prodaje šumadijske Grande Pande.
BiznisKurir/AutoBlog
"TEŠKO DA ĆE SE 4 ČLANA PORODICE NAJESTI ZA 700€" Gastarbajter u Nemačkoj seo i napravio spisak: Ovo su mesečni troškovi moje porodice, a onda je pao komentar