PRVI ČOVEK STELANTISA PODNEO OSTAVKU! Ove 2 stvari nije mogao da prihvati, novi direktor biće imenovan u prvoj polovini 2025. godine
Generalni direktor kompanije Stellantis Karlos Tavareš podneo je ostavku nakon pada profita i slabljenja prodaje u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD), što je dovelo do odluke da kompaniju vodi privremeni komitet na čijem će čelu biti predsednik uprave Džon Elkan. Novi generalni direktor biće imenovan u prvoj polovini 2025. godine, saopštila je kompanija, a prenosi Bloomberg.
Tavareš napušta funkciju ranije nego što se očekivalo zbog neslaganja oko budućnosti kompanije sa odborom i nekim akcionarima. Stellantis je, međutim, potvrdio da ostaje pri finansijskim projekcijama za ovu godinu.
Bloomberg je još u oktobru pisao da je Džon Elkan započeo proces pronalaženja Tavarešovog naslednika. Dosadašnji generalni direktor kasnije je izjavio da će ostati na funkciji do kraja svog mandata početkom 2026. godine.
Karlos Tavareš je jedan od lidera automobilske industrije koji su pod pritiskom zbog izazova na tržištu, uključujući usporavanje ekonomije u Kini, slabu potražnju za električnim vozilima u Evropi i pretnju carina usled povratka Donalda Trampa na čelo SAD. Takođe, informacije koje su mogle da se čuju tokom vikenda, od ljudi upoznatih sa situacijom, ukazuju da i finansijski direktor kompanije Nissan, Stiven Ma (Stephen Ma), planira da podnese ostavku.
Tavareš, poznat po svojoj sposobnosti da smanji troškove, pokušavao je da stabilizuje kompaniju nakon što je Stellantis u septembru smanjio očekivanja profita i gotovinskog toka zbog niza problema, uključujući zastarele modele i nagomilane zalihe u SAD.
Akcije Stellantisa pale su za 38 odsto u poslednjih 12 meseci. Investitori, prodavci i sindikati kritikovali su Tavareša zbog pada prodaje, zastarelog asortimana vozila u SAD i problema sa zalihama, što je rezultiralo upozorenjem o padu profita u septembru. Dok je Tavareš pokušao da sprovede promene i zameni ključne izvršne direktore, tržišni udeo nastavio je da pada na ključnim tržištima poput Francuske, što je izazvalo zabrinutost za dugoročne izglede kompanije.
Karlos Tavareš je ranije zadobio poverenje investitora svojim veštinama prikazanim u Renou, gde je uspešno preokrenuo situaciju u kompaniji. Međutim, u Stellantisu je suočen sa kritikama sindikata zbog preteranih rezova troškova koji su uticali na kvalitet i kašnjenja u proizvodnji novih modela. U Sjedinjenim Američkim Državama dileri su ga optužili da je naštetio brendovima kao što su Jeep, Dodge, Ram i Chrysler.
Biznis.kurir.rs/Biznis.rs