I pre Crnog petka, koji će ove godine biti 29. novembra, tzv Crni mesec koji se proteže tokom celog novembra, tokom kojeg mnoge prodavnice, posebno onlajn, već nude robu po sniženim cenama. Pre svega, odeća, obuća i elektronski uređaji.
Ipak, Ana Knežević, predsednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP), kaže da Crni petak u Hrvatskoj nije nimalo sličan onom u Americi. Na nekoliko mesta ovde kupci spavaju ispred prodavnica da bi ujutru, čim prodavci otvore vrata, među prvima zgrabili robu po izuzetno niskim cenama.
"Tamo se zapravo može kupiti televizor ili nešto slično za crni petak, pa se isplati spavati ispred prodavnice“, pomalo ironično dodaje Knežević.
Scene histerične gužve i gužve kod nas praktično ne postoje, a popusti su manji od onih u SAD, gde dostižu 80, pa čak i 90 odsto.
Knežević kaže da se mnogi kupci obraćaju Hrvatskom udruženju za zaštitu potrošača nakon Crnog petka "kada nešto što su kupili pokvari". Stoga napominje da kupovina na Crni petak podleže istim zakonima i pravilima kao i svaka druga kupovina. Uprkos tome, i crni petak ima svoje "crne rupe“.
"Mnogi trgovci koriste Crni petak kao mamac. Oglašavaju popuste i do 70 ili 80 odsto, ali kad dođeš i pogledaš, nema ga nigde“, dodaje on.
Prvi čovek HUZP-a kaže da je 2021. godine Britansko udruženje potrošača sprovelo istraživanje u 230 prodavnica koje je pokazalo da su u čak 92 odsto slučajeva cene na Crni petak bile iste kao pre tog dana. Stoga savjetuje potrošačima u Hrvatskoj da provere kakve su bile cene pre tog dana.
"Ljudi čuju da je crni petak i ponesu se euforijom sniženja, misle da će kupiti nešto jeftino, ali ignorišu koliko je nešto ranije koštalo i da li je popust zaista pravi.
Kurir.rs/Poslovni.hr/Prenela S. Č.