Harland & Wolff, kompanija koja postoji 163 godine, a koja je, između ostalog, izgradila Titanik, proglasila se nesolventnom nakon što nije uspela da obezbedi sredstva za nastavak trgovanja.
Britanska kompanija za brodogradnju, koja pravi gubitke saopštila je da će verovatno započeti administrativni postupak u narednim danima. Administracija omogućava kompanijama u Ujedinjenom Kraljevstvu da se restrukturiraju kada ne mogu da plate svoje dugove, za razliku od toga da budu odmah likvidirane.
U saopštenju, Harland & Wolff je rekao da je njihov zahtev za „objekat“ od 200 miliona funti (264 miliona dolara) od UK Ekport Finance, vladinog odeljenja, odbijen, ostavljajući ga „u teškom finansijskom položaju“.
Kompanija je saopštila da je njeno osoblje već bilo obavešteno o gašenju radnih mesta u „neosnovnim operacijama“ i u holding kompaniji.
- Osnovne operacije“ grupe – uključujući njeno brodogradilište u Belfastu koje je izgradilo Titanik i koje sada pomaže u izgradnji tri ratna broda za vladu Ujedinjenog Kraljevstva – neće biti pod uticajem administrativnih postupaka i nastaviće da trguju kao i obično, dodaje se.
Kompanija je saopštila da istražuje prodaju ovih operacija dok nastavlja da traži nova finansiranja.
- Grupa se suočava sa veoma izazovnim vremenima, imajući u vidu previše značajnih istorijskih gubitaka i njen neuspeh da obezbedi dugoročno finansiranje - rekao je privremeni izvršni direktor Rasel Dauns.
Ovo nije prvi put da se Harland & Wolff sprema za bankrot. Britanska vlada je 2019. imenovala administratora da restrukturira firmu, ali mesecima kasnije britanska energetska kompanija InfraStrata pristala je da je kupi.
Prošle godine, Harland & Wolff, koji je završio Titanik 1912. godine, isporučio je svoj prvi gotov brod sa svog istorijskog mesta u Belfastu u dve decenije.
Firma se, uglavnom, fokusirala na popravku brodova i rad na zelenijoj energiji, što uključuje, nakon prodaje InfraStrati, projekat skladištenja gasa u Severnoj Irskoj.
U saopštenju od ponedeljka, Matt Roberts, nacionalni službenik britanskog sindikata GMB, rekao je da vlada Velike Britanije mora da deluje „kako bi osigurala da nijedna privatna kompanija ne sme da bira“ koje će dvorište ili ugovore Harland & Wolff zadržati.
Portparol vlade istakao je uveravanja kompanije da bilo kakav administrativni postupak neće uticati na njena brodogradilišta, uključujući isporuku ugovora za Ministarstvo odbrane Ujedinjenog Kraljevstva.
- Jasno nam je da je, nakon detaljnog pregleda finansijske situacije kompanije, tržište trenutno u najboljoj poziciji da odgovori na ove izazove, a obezbeđivanje vladinog finansiranja bi značilo značajan rizik od gubitka novca poreskih obveznika - dodao je portparol u izjava.
BiznisKurir/CNN