ŽESTOKI UDAR NA POPULARNU MARKU AUTOMOBILA: EU najavila papreni iznos carine na njihov uvoz - opšta panika proizvođača!

Shutterstock

Kineska električna vozila koja se uvoze u Evropu suočavaju se s carinama od čak 38,1 odsto od sledećeg meseca, objavila je Evropska komisija.

Neće svaki proizvođač automobila biti tretiran tako oštro, neki će izbeći relativno laganu carinu od 17 odsto. Nove carine bile bi dodatak deset odsto koji se već primenjuju na uvezena električna vozila.

Analitičari su različito predviđali carine između deset i 25 odsto, ali SAIC, vlasnici MG-a, snose najveći teret, jer su pogođeni s maksimalnim porezom od 38,1 odsto, dok se automobili Geely suočavaju s puno manjim carinama od 20 odsto, a BYD-ova vozila, 17,4 odsto.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

EK nije navela stopu za Teslu, čija se vozila proizvode u Šangaju, samo je rekla da bi proizvođač automobila mogao dobiti individualno izračunatu stopu carine u konačnoj fazi, piše HAK.

Proizvođači automobila koje Komisija nije posebno navela suočavaju se s carinom od 21 odsto, ali imaju mogućnost da podvrgnu svoje poslovanje ispitivanju u nadi da će postići nižu stopu.

Istraga Evropske unije odnosi se na to koliko su finansijske pomoći kineski brendovi primili od svoje vlade. U skladu sa tim određuju se carine. One će se primenjivati ​​od 4. jula.

BiznisKurir/Poslovni dnevnik