Banat će, prvi put u istoriji dobiti auto-put. Saobraćajnica duga 105 kilometara spojiće Beograd, Pančevo, Novi Sad i Zrenjanin. Na trasi auto-puta planirana je izgradnja četiri velika mosta – dva mosta preko Tamiša, most preko Begeja i most preko Tise – i četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštanja sa prugom. Biće izgrađeno i 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.
Veliko gradilište u Jabučkom Ritu. U toku su pripremni radovi za izgradnju auto-puta Beograd - Novi Sad - Zrenjanin. Izvođač je kineska kompanija "Šandong haj spid grup" (Shandong Hi-Speed Group), a Lu Junfeng je jedan od glavnih inženjera, koji je već radio na mnogim projektima u Srbiji.
- Ovde sam skoro osam godina, od prvog projekta. Već sam se navikao na život i rad ovde. Radim sa kolegama i prijateljima iz Srbije, radimo i uživamo zajedno, lepo mi je - kaže Lu Junfeng.
Na terenu je više od deset građevinskih mašina. Poznato je da u ovom području ima podzemnih voda, a trenutno se izdvaja pesak, koji će se, kada se osuši, koristiti za nasipanje puta.
- Pošto je ovde ravnica, ovaj deo neće biti teško uraditi, samo će biti potrebno više vremena za transport jer će u vožnji biti prevezeno mnogo tura peska - navodi Lu Junfeng.
Prvi auto-put na teritoriji Banata
Ovo će biti prvi auto-put na teritoriji Banata, a saobraćajnica duga 105 kilometara spojiće Beograd, Pančevo, Novi Sad i Zrenjanin, ali i opštinu Opovo.
- S obzirom na to da je komercijalni ugovor potpisan sa investitorom, Кoridorima Srbije, stekli su se uslovi da se krene sa izradom pripremnih radova, pa i projektne dokumentacije. Plan izvođača je da shodno napretku eksproprijacije i omogućavanju izvođaču ulazak na posed u nekim deonicama da se fazno i odrađuje projektna dokumentacija i da se izvode radovi - navodi tehnički rukovodilac ispred Šandonga Predrag Milanović.
Auto-put će značajno skratiti putovanje
U okviru auto-puta planirana su četiri velika mosta, preko Tamiša, Tise i Begeja, još nekoliko njih preko pruga i kanala, kao i mnogobrojni nadvožnjaci i podvožnjaci. Putovanje će biti znatno skraćeno, što će mnogo značiti i putnicima i privrednicima.
- Logistički problemi predstavljaju veliki izazov za proizvođače, kako u donošenju robe, a i u odvozu gotovih proizvoda, tako da ja mislim da je to velika stvar za naš region i za grad i da će auto-put izmeniti situaciju jer su sada već opterećeni putevi i saobraćajnice - kaže Borivoje Umićević, privrednik iz Zrenjanina.
Nova razvojna šansa
Gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura navodi da je auto-put razvojna šansa u svakom smislu.
- Auto-put koji nas povezuje sa dva najveća grada, sa dva koridora je razvojna šansa u svakom smislu, i u demografskom i u smislu privlačenja investitora što će dovesti lokalno do ekonomskog razvoja - dodaje Salapura.
Teren ravan, ali mnogo je reka i kanala
Projekat jeste zahtevan jer je saobraćajnica duga, i ispresecana kanalima i rekama, kaže inženjer Lu Junfeng. Međutim, ne očekuje da će biti problema, jer je teren celom dužinom ravan.
- Za nekih mesec dana, zavisi od odobrenja za građevinsku dozvolu, počinje na trasi da se ispituje humus, ispituje se zemljište, a pesak koji se osuši počeće da se ugrađuje u trasu. Naša laboratorija je već uzela da ispituju uzorke tla za nasip. Rezultat je pozitivan i može da se ugradi. Mostovi će biti zahtevni jer ih mnogo ima. Za njih je u pripremi projektna dokumentacija i čim bude spremna poslaćemo mehanizaciju i ekipe da ih grade - kaže Lu Junfeng.
Кineska kompanija planira da u jednom trenutku gradilište bude otvoreno i u blizini Zrenjanina, tj. da se radovi istovremeno izvode iz oba pravca.
U planu je da se auto-put u Beogradu spoji sa obilaznicom kod Ovče, a prvo će biti izgrađena deonica od petlje Ovča do petlje Glogonj Jabuka.
kurir.rs/RTS