Slušaj vest

Jedna aplikacija – za gotovo sve naše dnevne potrebe. Od prebacivanja novca, naručivanja hrane i taksija, do planiranja odlaska u pozorište ili putovanja. Svaka treća osoba u svetu već je koristi. Reč je o super aplikacijama koje su osvojile azijska tržišta, dok u Evropi njihovo vreme tek dolazi.

Dvadeset. Toliko aplikacija korisnik u proseku koristi tokom jedne sedmice. Stoga ne čudi podatak da je u studiji sprovedenoj na 9000 ljudi čak 70 odsto ispitanika izrazilo želju za jednim rešenjem koje bi omogućilo čuvanje, investiranje i trošenje novca. Predviđeni rast ovog tržišta u Evropi iznosi između 20 i 30 odsto u narednih pet godina, a prve temelje postavljaju brendovi poput Revoluta i Aircasha.

Upravo su ova dva FinTecha prošle godine imali senzacionalan okršaj na pozornici Money Motiona. Nastavljamo da pratimo njihov rast, kao i opšti trend unapređenja postojećih platformi kroz vertikalno i horizontalno širenje njihovih mogućnosti. O ovoj temi, značaju sličnih trendova za retail i tradicionalne banke, ulozi regulatornih institucija, kao i o lekcijama koje možemo naučiti iz susednih tržišta, raspravljaće više od 100 govornika na četiri pozornice trećeg izdanja konferencije Money Motion, koja će se održati 27. i 28. marta na Zagrebačkom velesajmu, pod pokroviteljstvom vodećih regionalnih brendova u industriji.

MoMo_6_intext_1.jpg
Foto: Promo

Fightclub između Revoluta i Aircasha bio je najposećeniji segment prošlogodišnjeg programa

„U narednoj deceniji očekuje se da će super aplikacije igrati ključnu ulogu u našem svakodnevnom životu – od plaćanja i investicija do mobilnosti i zdravstvenih usluga, uz neizbežnu podršku veštačke inteligencije. Kada govorimo o evropskom tržištu osiguranja, važno je naglasiti da super aplikacije neće moći u potpunosti obuhvatiti sve aspekte osiguravajućeg poslovanja. S obzirom na složenost industrije, regulatorne okvire i specifične poslovne modele, ključni segmenti poput post-buy procesa, upravljanja polisama, odštetnih zahteva i korisničkih odnosa ostaće u domenu osiguravača“, objašnjava Marko Ćosić, direktor sektora za digitalno poslovanje u Croatia osiguranju.


Najveće hrvatsko osiguravajuće društvo unapredilo je tržište s dve digitalne aplikacije koje su postavile novi standard korisničkog iskustva. Moja Croatia je nagrađivana aplikacija sa gotovo 200.000 korisnika, koja klijentima omogućava pregled svih polisa osiguranja, plaćanje računa i brzo prijavljivanje šteta. LAQO je prvo potpuno digitalno osiguranje u Hrvatskoj i prvo koje je uvelo plaćanje kriptovalutama. O budućnosti InsurTecha govoriće međunarodni lideri tokom prvog dana konferencije Money Motion, a diskusiju će moderirati Ana Zovko, izvršna direktorka za digitalno poslovanje i IT u Croatia osiguranju.


„U Croatia osiguranju, kroz naše digitalne platforme Moja Croatia i LAQO, već danas omogućavamo korisnicima intuitivno i efikasno upravljanje osiguranjem – od brzog izračuna cene i sklapanja polise do prijave štete i zakazivanja zdravstvenih pregleda. Digitalna transformacija nezaustavljivo napreduje, ali specifičnost osiguranja zahteva posvećenost i prilagođavanje izvan standardnih okvira super aplikacija. Oni koji to na vreme prepoznaju, osiguraće svoje mesto u ekosistemu budućnosti“, dodaje Ćosić.

MoMo_6_intext_2.jpg
Foto: Promo

Za svoje iskorake u digitalizaciji poslovanja, Croatia osiguranje je višestruko nagrađivano

Potencijal da postane globalno konkurentan igrač na tržištu super aplikacija ima i hrvatski Aircash. Pre samo pet godina pojavio se kao prvi digitalni novčanik u regionu, a danas je prisutan na desetak tržišta i na više od 250.000 prodajnih mesta širom Evrope. Svoj rast temelji na analizi svakodnevnih navika i ponašanja korisnika, pa ih kroz saradnju s lokalnim partnerima adresira, digitalizuje i olakšava. Najviše usluga trenutno nudi na domaćem tržištu, ali planira da do 2027. godine uvede rešenja poput plaćanja režija, parkinga i prevoza u 27 evropskih država.

„Finansijska industrija doživljava brzu digitalizaciju, a korisnici traže praktičnost, brzinu i sigurnost u upravljanju svojim novcem. Sve veća potreba za instant transakcijama, digitalnim plaćanjima i integrisanim finansijskim rešenjima dovodi do rasta značaja platformi poput Aircasha. Naš cilj je postati globalno prisutna super aplikacija koja korisnicima olakšava svakodnevni život. Svesni smo brzog razvoja FinTech industrije i upravo zato gradimo dugoročnu i održivu strategiju, ne preskačući ključne korake. Svakom tržištu pristupamo strateški i temeljito, analizirajući lokalne navike i potrebe kako bismo korisnicima pružili relevantna i inovativna rešenja. Kontinuirano radimo na usavršavanju korisničkog iskustva i razvoju naše aplikacije, s jasnom vizijom da Aircash postane nezaobilazan alat u digitalnom ekosistemu širom sveta“, poručuje Borko Buturac, direktor operacija Aircasha.

Da su super aplikacije novo normalno, smatra i Ivan Kurtović, predsednik Uprave InterCapital Asset Managementa. Ova kompanija prva je na tržištu omogućila svakom građaninu da svoju imovinu investira u finansijske proizvode koji su ranije bili dostupni samo malom procentu populacije s najvišim prihodima. Njihova aplikacija Genius prvi je takozvani robo-advisor za investiranje i štednju na hrvatskom tržištu.

„Genius spaja najbolje iz tradicionalnih i novih finansija, nudeći jedinstvenu uslugu u široj regiji. Paleta usluga omogućava intuitivan pristup najboljim svetskim ETF-ovima kroz automatizovano ulaganje i štedne planove. Strategija se provodi uz nadzor iskusnih stručnjaka, a klijenti dobijaju sve na jednom mestu – jednostavno, digitalno, moderno – bez potrebe za prethodnim finansijskim znanjem. Digitalizacija je ključna. Osim što omogućava dostupnost i jednostavnost, ona povećava i efikasnost, pa su sada ove usluge pristupačnije nego ikada ranije. Transparentnost i jednostavnost postaju standard, pa je jasno da super aplikacije nisu samo trend, već logičan korak ka intuitivnijem i efikasnijem digitalnom iskustvu“, ističe Kurtović.

MoMo_6_intext_3.jpg
Foto: Promo


Money Motion jedino je mjesto u regiji koje spaja tradicionalne institucije i izazivače FinTech scene

Sve veći broj FinTech rešenja koja nastaju izvan okvira tradicionalnih banaka ponovo pokreće pitanje njihove budućnosti – da li su nam zaista potrebne i da li će opstati. Ipak, ulogu banke kao ključne tačke kontakta za upravljanje finansijskom imovinom nemoguće je ignorisati. Pravo pitanje nije hoće li banke preživeti, već koje među njima su pravovremeno krenule putem digitalizacije i prilagođavanja korisničkim potrebama.

U regionu se po tome svakako ističe Erste banka, koja je još 2018. godine lansirala Keks Pay. Aplikacija je u samo dva meseca obradila više od 2,5 miliona transakcija, a Forbes ju je već naredne godine svrstao među retke evropske aplikacije sa potencijalom da postanu konkurencija azijskim super aplikacijama.

„Digitalizacija bankarskog poslovanja već duže traje, a bankarski sektor prolazi kroz velike promene. Erste banka ima jasnu poslovnu strategiju koja je usmerena na dugoročno održiv uspeh, pri čemu su digitalne inovacije jedan od osnovnih stubova te strategije. Digitalna rešenja Erste banke, aplikacija Keks Pay i George online bankarstvo, prisutni su na tržištu već nekoliko godina i beleže konstantan rast broja korisnika. To su kvalitetni primeri tehnoloških inovacija u oblasti finansijskih proizvoda i usluga. S jedne strane, Erste banka nastoji da što veći deo transakcijskog poslovanja preusmeri na digitalne kanale, dok s druge strane ostaje posvećena savetodavnim uslugama koje klijenti mogu dobiti u fizičkim poslovnicama. Kombinacijom digitalizacije i ličnog pristupa unapređujemo tradicionalni odnos između banke i klijenata, pružajući im najbolje iz oba sveta“, poručuje Christopher Schoefboeck, predsednik Uprave Erste banke, koji se ove godine vraća na glavnu pozornicu Money Motiona.

Jedna ulaznica omogućava pristup dvodnevnom programu konferencije i pratećem sadržaju u večernjim satima. U martu počinje prodaja ulaznica po redovnoj ceni od 375 evra. Sve informacije o konferenciji možete pronaći na zvaničnim stranicama Money Motiona, a svoju ulaznicu potražite na platformi Entrio.

Promo