IDETE NA MORE KOLIMA KROZ TRI DRŽAVE! Evo koliko koštaju putarine iz Srbije do Grčke automobilom
Ko na letovanje krene automobilom u troškove mora da ukalkuliše i putarinu koja od Subotice do Atine košta 133 evra u oba pravca
Građani koji planiraju da ove godine iz Srbije putuju automobilom na more do Halkidikija u Grčkoj pored drugih troškova moraće da odvoje i do 66 evra za troškove putarine u oba pravca. Oni koji putovanje produže od Soluna do Atine platiće još toliko, što znači da će im putarina ukupno izbiti iz džepa 133 evra.
Ovaj iznos odnosi se na put od severa zemlje od Subotice što znači da će oni koji kreću iz Beograda ili Niša platiti manje.
Prema zvaničnim podacima sa sajta JKP Putevi Srbije putarina kroz Srbiju od Subotice do Preševa košta 2.700 dinara u jednom pravcu.
Na putovanju kroz Severnu Makedoniju turisti iz Srbije koji idu na letovanje u Grčku moraju da prođu pet naplatnih rampi što će ih ukupno koštati sedam evra u jednom ili 14 evra u oba pravca.
Putarina od graničnog pralaza Evzoni u Grčkoj do Halkidikija kroz grad Solun košta 2,40 evra, a ukoliko koristite obilaznicu oko Soluna to će vas koštati dodatnih 0,55 evra, odnosno ukupno 2,95 evra u jednom pravcu, odnosno 5,9 evra u oba.
Ko nastavlja vožnju od Soluna do Atine za tih dodatnih 499 km proći će kroz 11 naplatnih rampi na kojima će ukupno platiti putarinu u iznosu od 33,25 evra u jednom pravcu, odnosno 66,5 evra za putovanje u oba smera. Tako samo za putarine od Subotice do Atine i nazad treba iskeširati 133 evra. Kad se tome doda i trošak za gorivo od 150-200 evra, ovaj put košta minimum 280-330, što je i više od cene povratne avio-karte Beograd-Atina, koja u sezoni staje od 120 do 250 evra.
Srbi koji do Grčke više vole da putuju preko Bugarske u toj zemlji neće plaćati putarinu, već će morati da kupe vinjetu. Ukoliko na odmoru ostaju duže od sedam dana najisplativije im je da kupe vinjetu koja važi mesec dana, a njena cena je 27 leva, odnosno 14 evra.
Oni koji kreću na putavnje na primer od Subotice do Atine dugo 1.522 kilometra trebalo da budu spremni da će im do odredišta trebati 14 sati i 30 minuta. Kakvi bi dodatni troškovi u vožnji na tom putu vozače mogli da snađu i na šta bi morali da računaju pitali smo Milana Vujanića, profesora na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.
- Vozači koji pripreme vozilo pre nego što kenu na put, izvrše servise, provere ulje, tečnosti, gume ne bi trbalo da računaju na troškove u vezi sa kvarovima na vozilu. Jedini troškovi koji bi mogli da se pojave su kazne za saobraćajne prekšaje, vožnju većom brzinom i slično, ali to ne bi trebalo da rade. Ne očekujem da vozači koji idu na međunarodni put krenu na put bez prethodno pripremljenog vozila - ističe Vujanić.
OD KESE ZA POVRAĆANJE DO NAJSKUPLJE TAŠNE: Vredi kao stan i lokal u Beogradu na vodi! Nećete verovati kako je nastala