ZORAN ŽIVI SAM, STRUJU NIKAD NIJE PLAĆAO VIŠE OD 6.000, A SAD MU STIGLO DUPLO: Evo kako možete da se žalite - KOMPLETNA PROCEDURA
Foto: Shutterstock

sve više prigovora

ZORAN ŽIVI SAM, STRUJU NIKAD NIJE PLAĆAO VIŠE OD 6.000, A SAD MU STIGLO DUPLO: Evo kako možete da se žalite - KOMPLETNA PROCEDURA

Novčanik -

Beograđanin Zoran K. živi sam kao podstanar i često nije kod kuće, ali ako je suditi po decembarskom računu za struju koji je dobio izgleda da kućne aparate gotovo da i ne isključuje. Nikada do sada, kaže, nije platio račun za struju od 100 evra, ali sada je morao, iako mu je neverovatno da je imao toliku potrošnju. Pošto stan iznajmljuje obratio se svom gazdi, ali ni on nije uspeo da izađe na kraj sa službenicima u distribuciji:

- Šta ću, morao sam da platim. Usred zime nikada nisam dobio račun veći od 6.000, a kada nije grejna sezona plaćam najviše 2.000. Sada mi je stiglo čak 11.700 dinara.

Poslednjih dana smo svedoci naglog porasta broja žalbi na iznose računa za struju. Građani su vidno nezadovoljni krenuli da pravdu potraže na šalterima EPS-a i da pišu reklamacije na svoje iznose.

Kako tvrdi Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva ovakvo nezadovoljstvo potrošača je bilo krajnje očekivano. On smatra da potrošači imaju pravo da iznose sa svojih računa plate po “realnoj ceni“, tj. da za plaćanje mesečnih zaduženja izdvoje onoliku sumu za koju smatraju da nije sporna, bez dodatnih dugovanja koja propisuje ovo preduzeće.

- Sve je veći broj žalbi koji stiže i na adresu našeg udruženja. Prethodnih 10-15 dana dosta pišemo o ovim slučajevima, a jasno je da se žalbe neće prekinuti tako lako – siguran je Gavrilović.

On napominje da ima velikih mimoilaženja sa pravnim postupanjem. EPS odgovornost prebacuje na drugu firmu, Elektrodistribuciju Srbije, što je svakako protivzakonito:

- EPS na žalbe u najvećoj meri odgovara u roku od osam dana, što je maksimalni propisani rok, a u suprotnom potrošači imaju pravo da ovo preduzeće tuže i Tržišnoj inspekciji.

struja, brojilo
foto: Shutterstock

Najgore u ovoj situaciji prolaze podstanari. Veliki broj njih je među oštećenima i ne znaju kome da se obrate pošto nisu vlasnici stanova i brojilo se ne vodi na njihovo ime. Neretko ih šetaju od šaltera do šaltera, a na kraju ispostavljeni račun moraju da plate.

- U ovakvim situacijama oni mogu da zatraže od vlasnika stana da se umesto njih žali na visinu zaduženja za struju, a sami to mogu da urade samo ukoliko za nekretninu koju iznajmljuju imaju potpisan ugovor o zakupu sa gazdom stana – jasan je Gavrilović.

Udruženje građana Efektiva je na svojoj Fejsbuk stranici objavilo post, u kome navode na koji sve način dolazi do malverzacija na računima na struju i na kućnim strujomerima, i uz priložene slike objašnjavaju kako taj postupak funkcioniše u praksi.

Strujomer, račun za struju, žalba na račun za struju
foto: Printscreen/Fejsbuk/Udruženje potrošača Efektiva

DRUGAČIJI POKAZATELJ MERENJA

Na postavljenim slikama posebnu pažnju privlači to da je “24 dana nakon očitavanja stanje na brojilu manje nego što je bilo na dan prvobitnog očitavanja“. Nakon uložene žalbe kupac električne energije je dobio korekciju cene.

Strujomer, račun za struju, žalba na račun za struju
foto: Printscreen/Fejsbuk/Udruženje potrošača Efektiva

Većina komentara ispod ove objave pokazuje da dosta ljudi ima sličan problem, a neki od njih predložili su moguća rešenja ovakvih situacija, od merenja struje mobilnim aplikacijama do samog vođenja evidencije uporedo sa zaposlenima koji očitavaju strujomere.

Strujomer, račun za struju, žalba na račun za struju
foto: Printscreen/Fejsbuk/Udruženje potrošača Efektiva

Kako priložiti žalbu

Na sajtu EPS-a stoji obaveštenje da se prigovor na mesečno račun može podneti na sledeće načine:

  1. Lično, na šalteru EPS AD Beograd (adresa je navedena na računu za električnu energiju)
  2. Pisanim putem – dopisom (adresa je navedena na računu za električnu energiju)
  3. Elektronskom poštom na adresu: reklamacije@eps.rs
  4. Telefonskim putem na broj telefona: 0800 111 202 (besplatan poziv)

Za svaki primljen prigovor, EPS AD Beograd navodi da se podnosiocu izdaje potvrdu o prijemu, odnosno informacija o evidencionom broju prigovora.

U stvarnosti je situacija, međutim, malo drugačija. Prošle sedmice je, naime, proradio portal za elektronsko plaćanje, koji prima reklamacije, ali šalteri za naplatu još ne rade. Mogućnost greške u EPS ne isključuju, ali naglašavaju da broj reklamacija nije veći u odnosu na ranije mesece, a prigovor na račun mogu da podnesu isključivo na račune za novembar i decembar.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja