Slušaj vest

Studenti u potrebi za džeparcem tragaju za raznim povremenim poslovima preko omladinskih zadruga i agencija. Satnice se uglavnom kreću oko 330, dok za najteže fizičke poslove ona iznosi 500 dinara.

Miloš Turinski iz Infostuda kaže da su studenti najskloniji da traže part-time poslove koji mogu da im se uklope u njihove tekuće obaveze.

- To su najatraktivniji poslovi i takvi poslodavci najlakše nađu studente koji hoće da rade za njih, naročito kada se traže preko oglasa omladinskih zadruga - objašnjava.

Satnica preko omladinskih zadruga, navodi, može da varira od 300 do 330 dinara, a u zavisnosti od poslodavca zna da ide i do 500 dinara.

- Poslovi vezani za prodaju su privlačni za celu novu generaciju. Onda, administrativni poslovi, pa čak i fizički poslovi, poslovi u ugostiteljstvu - ističe.

Kako navodi, poslovi na koje se studenti često prijavljuju, za koje nije potrebno iskustvo jer su deficitarni su poslovi konobarisanja.

- Dnevnice su oko 2.000 do 2.500 dinara i plus bakšiš koji je u ovoj branši izuzetno značajan - navodi.

Omladinske zadruge posreduju između poslodavaca i mladih koji traže posao.

Potrebno je da se studenti prethodno učlane u zadrugu i plate godišnju članarinu, pa potom mogu da se prijave za poslove koji su u ponudi.

shutterstock_1715989948.jpg
Shutterstock 

Poslovi poput pomoćnih radnika u magacinima, poput lepljenja deklaracija, razvrstavanje robe i pakovanja su najčešći u ponudama zadruga.

Turinski navodi da je studentima koji govore strane jezike interesantno da drže onlajn časove jezika deci u azijskim zemljama.

Fizički teški poslovi, poput građevine, ističe, dostupni su muškoj populaciji, ali postoje i drugi fizički poslovi koji su dostupni studentkinjama.

Velike kompanije u Srbiji pokreću i kampanje kako bi privukli studente da rade.

Uklopate svoje vreme i svoje obaveze – krilatica koju kompanije i firme koriste kako bi privukli studente da rade u toku studija na raznim poslovima.

- Završiću faks. Radim u Meku - bio je natpis na bilbordima lanca brze hrane. Kasnije, po sličnom modelu, kampanje pokreću i veliki trgovinski lanci.

Među poslovima na koje se studenti prijavljuju da rade je i statiranje. Agencije svakodnevno objavljuju oglase.

Honorari za statiranje gde studenti tapšu kreću se oko 2.300 dinara. Snimanja su dugotrajna, i neretko traju po 12 sati, zbog čega agencije obezbeđuju vodu i sendviče.

biznis.kurir/N1