DANIJEL NALAZI POSAO ZA SVAKOGA: Ko se plaši da krene od nule, obraća se njemu - Nude i kafiće za 10.000 €, ima za svakoga ponešto
Fabrika papuča i klompi za 140.000 evra, kafić za 10.000 evra, prodaja online biznisa, turistički portal za 35.000 evra… Ako želite da počnete da se bavite privatnim biznisom, ali ne znate odakle da počnete i plaši vas ulazak u komplikovanu priču pokretanja firme od starta, rešenje je kupovina već razrađenog biznisa. I dok se takve ponude sporadično pojavljuju na pojedinim internet oglasnicima, postoji i specijalizovan sajt Bizzy na kome je moguće kupiti ili prodati čitave biznise na teritoriji Srbije.
Sajt Bizzy pokrenuo je Danijel Milošević, kopirajter i brend strateg.
- Moj posao jeste da ispišem marketinške i prodajne materijale, odnosno isplaniram komunikaciju jednog biznisa. U svojoj drugoj ulozi sam osnivač stranice Demotivacija, koja se bavi korporativnom satirom - počinje Danijel priču za BIZLife.
Odakle ideja za ovakav sajt?
Na ideju za Bizzy nije došao tek tako.
- Najpre sam video kategoriju za prodaju biznisa na velikom domaćem oglasniku i pomislio sam da to može biti kategorija za sebe. Zatim, video sam nekoliko pokušaja da se tako nešto pokrene, ali su vlasnici brzo prestali da se bave svojim sajtovima.
I treće, krećem se zbog posla u krugovima u kojima se spomenulo više puta „kako da prodam biznis“ ili „ne želim više, treba mi drugo-promena, rado bih ustupio nekome“ ili „imam nekoliko projekata-sajtova-domena koji mi stoje godinama, rado bih prodao-la nekome“, objašnjava on.
Bizzy je trenutno funkcioniše kao tipični oglasnik
- On je namenjen za prodaju-kupovinu biznisa (onlajn i oflajn), vebsajtova, domena, udela u biznisu i projekata. Gađa celi ex-YU region, trenutno pokušavam oglasima da obuhvatim Srbiju, BiH i Crnu Goru, a uskoro ću proširiti i na druge okolne zemlje - pojašnjava on.
Kako sajt radi?
Korisnik oglasi svoj biznis, opiše do detalja (moguće je ostaviti samo osnovni opis – ili ubaciti čak i slike finansijskih izveštaja, analitika, brojeva…) i ostavi kontakt podatke. Neregistrovani zainteresovani korisnici mogu da vide samo osnovni opis i kontakt podatke, a za detaljnije opise potrebna je registracija.
- I to je trenutno to – klasični oglasnik koji bi, ako se svi planovi ispune kako treba, trebalo da preraste jednog dana u lepu platformu za pravo posredovanje, uz razne funkcionalnosti - priča Milošević.
Sajt postoji tek dva meseca aktivno, a interesovanje za njega je postojalo pred lansiranje, ali i nakon puštanja.
- Ipak, navikli smo svašta da prodajemo, ali biznise baš i ne, i onda vidim veliko interesovanje najpre za to kako će se odvijati razvoj sajta. Zanimljivo mi je što postoji interesovanje korisnika za posredovanjem – ukratko, izbegli bi postavljanje oglasa i prepustili drugome (meni) u ovom slučaju da za određeni procenat pronađem kupce. To nije trenutno moj biznis model, ali otvara širu perspektivu i ukazuje mi da ljudima jeste potrebno ovako nešto - priča on i ističe da trenutno čeka da se tržište navikne na ovakav način prodaje i kupovine biznisa.
Do sada je desetak oglasa prošlo kroz platformu, pa je teško napraviti detaljnu statistiku šta se najviše daje na prodaju.
- Međutim, ispunjava mi se osnovna ideja pomalo – a to je da se prodaju digitalni biznisi, te tako imamo u ponudi IT školu i dve platforme. Dobijam povremeno direktne upite na mejl (od korisnika koji bi da preskoče oglasnik) i trenutno najviše traže edukativne ili knjigovodstvene biznise. Voleo bih da korisnici znaju da mogu oglasiti, iako to nigde trenutno ne piše, i da traže određeni tip biznisa. Ako se pokaže da ima dovoljno potražnje za time, rado ću napraviti posebnu kategoriju koja se bavi samo potražnjom.
biznis.kurir.rs/Bizlife
NEKO JE OSTAO GLADAN ZBOG PLJAČKI PITA U VREDNOSTI OD 30.000 €: Ukrali od poznatog kuvara, pa im on poručio samo jedno - Nije tražio da mu vrate hranu!