POTREBE POTROŠAČA SU NAŠ RECEPT ZA USPEH: Kroz mrežu u Evropi izvezli smo domaće proizvode u vrednosti većoj od 12 miliona €
Lidl je u Srbiji više od pet godina i s ponosom primećujemo da je menjao tržište, ali je i ono menjalo Lidl. Zato se sada možemo pohvaliti prilagođenim i pažljivo odabranim asortimanom, lokalnom linijom proizvoda "S ljubavlju, domaće", dobro uigranim Lidl timom, koji broji oko 3.500 zaposlenih, i još mnogim drugim projektima i uspesima koje smo do sada ostvarili, kaže u razgovoru za Biznis Kurir, Dragan Čigoja, generalni direktor Lidl Srbija.
- Ipak, kada je reč o tržištu Srbije, osim što smo kao jedini savremeni diskont potrošačima ponudili najbolji odnos cene i kvaliteta i na taj način doneli dodatnu konkurentnost u cenama, posebno nam je drago što primećujemo da smo svojim dobrim praksama menjali i tržište rada. Pored plata, koje su konkurentne na tržištu, našim kolegama smo ponudili brojne benefite koji nisu uobičajeni za radnike u trgovini, poput privatnog zdravstvenog osiguranja za sve zaposlene pod jednakim uslovima, ali i programa podrške u domenu psiholoških, finansijskih i pravnih konsultacija, koji su dali novu dimenziju našoj brizi za zaposlene.
Za samo nešto više od pet godina probili ste se kao jedan od najvećih maloprodajnih lanaca u Srbiji. Na koji način ste pridobili poverenje potrošača, ali i dobavljača?
- Naša mreža prodavnica se dinamično širi i u prilog tome govori i činjenica da smo do sada otvorili čak 72 prodavnice u 41 gradu. Ipak, ono što je za nas možda bio i najveći uspeh jeste to što je tokom prethodne godine, prema GFK istraživanju, Lidl bio na prvom mestu po proceni sveukupnog zadovoljstva potrošača. Ovo definitivno govori u prilog našoj posvećenosti tome da svežim asortimanom, kvalitetom proizvoda i jedinstvenim iskustvom kupovine Lidl potrošačima ponudimo standardizovanu uslugu i proizvode, uvek se trudeći da pratimo njihove potrebe, što su i prepoznali. S druge strane, kao kompanija smo poverenje sticali i pažljivim praćenjem i prilagođavanjem na okolnosti. Tako smo, recimo, u periodu rasta nabavnih cena tokom prethodne godine odlučili da poskupljenja ne prenosimo direktno i jedan na jedan na potrošače. Naše poslovanje nije usmereno na kratkoročnu zaradu, već upravo na dugoročno poverenje koje gradimo s potrošačima. Na isti način, fer i transparentno, postupamo i s našim dobavljačima.
Koliko domaćih proizvoda prodajete u vašem lancu? I da li proizvodi iz Srbije mogu da se probiju na vaše rafove u regionu i u Evropi?
- Celokupna linija "S ljubavlju, domaće" u potpunosti je lokalnog karaktera, a samo ovaj asortiman ima oko 100 proizvoda srpskog porekla. Takođe, ove godine se u Lidlu većina mesa dobavlja od srpskih proizvođača - sve pileće meso, junetina i svinjetina. Visokim standardima kvaliteta voća i povrća mogu da se pohvale i ovi naši dobavljači. Dobru saradnju s dobavljačima potvrđuje i podatak da Lidl Srbija izvozi više desetina proizvoda domaćih dobavljača iz svog portfolija u zemlje u regionu i širom Evrope. Kroz našu maloprodajnu mrežu u Evropi izvezli smo domaćih proizvoda u vrednosti od više od 12 miliona evra.
Da li i na koji način prilagođavate cene tržištu i potrošačima, s obzirom na trenutne ekonomske prilike?
- Naša je krajnja težnja da, kao i do sada, kupcima ponudimo najpovoljniju potrošačku korpu uporednog kvaliteta. Trudimo se da cene budu prilagođene kvalitetu i dostupne svim potrošačima. To činimo kroz akcijske nedelje, našu mobilnu aplikaciju Lidl Plus i druge aktivnosti snižavanja cena. Potrošačima smo pouzdan partner i Lidl je u poslednjih godinu dana u svim svojim prodavnicama snizio redovne cene za više od 500 omiljenih proizvoda.
DA LI JE MOGUĆE DA SVE OVO PRODAJE ZA SAMO 12.900 EVRA?! Na ogromnom placu nema šta nema, kuća, bunar, a jedna pogodnost posebno oduševljava kupce! (FOTO)