PORODICA IZ NIŠA BAVI SE OVIM BIZNISOM VEĆ 3 DECENIJE: Posao je neobičan, na slične KUPOVNE proizvode mesečno se TROŠE SILNE PARE
Foto: Shutterstock

NEUOBIČAJENO

PORODICA IZ NIŠA BAVI SE OVIM BIZNISOM VEĆ 3 DECENIJE: Posao je neobičan, na slične KUPOVNE proizvode mesečno se TROŠE SILNE PARE

Moj biznis -

U mnoštvu malih i velikih preduzeća u Nišu retka su ona u kojima se proizvode parfemi. Ipak, u gradu elektronike porodica Perić osnovala je pre trideset godina mirisnu radionicu, a u posao su se od malih nogu uključili i sinovi.

Do punjenja bočica mirisnom tečnošću put je dug više nedelja. Napravljena smeša treba da odleži na određenoj temperaturi, zatim se zamrzava, a kasnije se pripremaju bočice. Naučili su to Perići u hodu, uz rad, budući da hemija nije njihova struka. Pre tri decenije su hrabro krenuli sa proizvodnjom parfema uvereni da napredak leži u proizvodnji. Vremenom su preduzetnički duh preneli i na sinove.

parfem
foto: Shutterstock

- Naučila sam ih da budu skromni u svom poslu, da porodični duh neguju, da firma bude deo porodice, da sve na svoj način iznesu velikim radom i da se uvek svaki dan nešto novo nauči - objašnjava Dragana Perić.

Najvažnije što su naučili su upornost i timski rad. I stalni korak sa zahtevima tržišta i novim sredstvima poslovanja. Tako odavde godišnje izađe više od sto hiljada mirisnih bočica, a porudžbine stižu iz svih krajeva sveta.

- Najveća ekspanzija je nastala kada je krenula korona. Tada je krenula i kupovina preko interneta. Trenutno su najatraktivnije note vanila i gurmanske note npr. šafran - navodi marketing menadžer Petar Perić.

IMAJU I ZAPOSLENE

Uspehu doprinosi i to što porodicom, kažu, smatraju svih dvadesetak zaposlenih. Neki su tu i duže od decenije.

- Radila sam i kod drugih poslodavaca i sigurno se ne bih zadržala toliko dugo da taj odnos nije korektan i dobar. Ručno se proizvodi i uz pomoć mašina - kaže diplomirana hemičarka Gordana Cekić.

Sirovine uvoze iz Francuske, a i sami su zasadili polja lavande, kako bi kozmetičkim proizvodima iz ove radionice dodali i eterična ulja. Uvećanje proizvodnje i nova tržišta novi su ciljevi koje, kako su naučili od roditelja, uvek moraju imati pred sobom.

(Kurir.rs/RTS)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track