Slušaj vest

Od 6. do 13. jula auto-putem Pakovraće-Požega prošlo je oko 95.000 vozila, što je u proseku oko 12.000 vozila dnevno. To je između ostalog za jutarnji program Kurir televizije izjavila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević.

Ona još kaže da je na toj deonici tokom vikenda bio pojačan saobraćaj jer ta deonica vodi ka turističkim destinacijama.

Deonica Pakovraće-Požega pripada auto-putu Miloš Veliki, duga je oko 20 kilometara i na njoj su trenutno najduži tuneli u Srbiji Foto: Printskrin

Nova deonica auto-puta od Pakovraća do Požege omogućila je brže i bezbednije putovanje, skraćujući put od Požege do Beograda za 30 minuta, izjavila je ministarka Aleksandra Sofronijević. Za bezbednost trase garantuje devet inženjera, a javno preduzeće Putevi Srbije potvrdilo je ministarstvu da je deonica sigurna za saobraćaj.

- Svi inženjeri koji su bili uključeni na bilo koji način u rad na ovoj deonici su potpisali svoje izveštaje, a to je ujedno bila i osnova, jedna od stvari koju je cenio i Gradski zavod za veštačenje pre nego što je izdao potvrdu da je sve bezbedno i sigurno. Dakle, nema govora da inženjeri nisu potpisali, svi inženjeri su potpisali. Ono što razlikuje puštanje sa upotrebnom dozvolom i puštanje u rad u režimu probnog rada jeste, pod jedan, da je sve sigurno za odvijanje saobraćaja, ali da postoje neki radovi, odnosno da nisu papirološki, da kažem kolokvijalno, izdata sva ta neka dokumenta koja su potrebna - započela je Sofronijević, pa dodala:

- Ali naglasiću, to ne utiče na odvijanje saobraćaja na samoj trasi. Taksativno su navedeni radovi koji još moraju da se završe pre izdavanja upotrebne dozvole.

Požega će postati ključno saobraćajno čvorište jer će odatle auto-putevi i brze saobraćajnice voditi ka Crnoj Gori, kao i ka Bosni i Hercegovini putem pravca Požega-Kotroman ka Sarajevu. Istovremeno radovi se odvijaju i na drugim važnim koridorima, uključujući i Fruškogorski koridor koji povezuje Vojvodinu sa Šapcem, Loznicom i dalje ka Hrvatskoj, preko isključenja kod Rume. Svi ovi projekti doprineće boljoj povezanosti, bezbednosti i kraćem vremenu putovanja.

Ministarka Sofronijević ekskluzivno za Kurir: Gradi se najduži tunel u Srbiji Izvor: Kurir televizija

- Ona je ukupne dužine 44,45 km i na toj deonici bih izdvojila dva ključna, veoma zahtevna objekta. U subotu je predsednik Vučić obišao radove na izgradnji mosta preko Dunava, koji je prilično zahtevan objekat, 1,7 km je ukupna dužina, 505 metara je preko reke Dunav, dakle Dunav je tu veoma širok, i dobio je obećanje od izvođača i investitora, jednu realnu procenu ja bih rekla, da će se most spojiti u drugoj polovini 2026. Drugi zahtevni objekat na toj trasi jeste tunel ispod Iriškog venca, tu se ulazi u jednu zaštićenu okolinu, dakle to je Nacionalni park Fruška Gora i da bi se izbegli negativni uticaji koje može proizvesti praktično saobraćaj kroz nacionalni park, pristupilo se izgradnji tog tunela - rekla je ministarka, pa naglasila da će to biti najduži tunel u Srbiji:

- Kada bude izgrađen, to će biti najduži tunel u Republici Srbiji, prosečna dužina, pošto ima dve cevi, malo se razlikuju po dužini, ali će biti oko tri i po kilometra.

Ministarka ističe da se često govori o visokoj ceni izgradnje auto-puteva, ali naglašava da ti putevi donose bezbednost i dugoročnu vrednost za buduće generacije. I u zemljama regiona poput Rumunije, Mađarske i Bugarske postoji nezadovoljstvo cenama, jer su troškovi svuda visoki.

- Ja sam skoro objašnjavala i dobila pitanje kako je Demir Kapije u Severnoj Makedoniji teška planinska deonica, nesporno, izgrađena za 14,5 miliona po kilometru, a mi ugovaramo 12,5 miliona po kilometru, prvu deonicu. Međutim, nije se uzela u obzir godina izgradnje tog puta. Izgradnja Demir Kapije treba takođe, to je neki prosek izgleda u regionu, šest godina, ali je ugovoreno 2012, a izgradnja je trajala do 2018. kada su cene i materijala i eksproprijacije bile znatno niže - pojasnila je Sofronijević.

Ministarka ističe i značaj Dunavskog koridora, koji ne povezuje samo opštine kroz koje prolazi, već celu Srbiju. Ova saobraćajnica približiće mnoge prelepe, ali često zapostavljene krajeve, poput Donjeg Milanovca i Kladova, otvarajući ih za razvoj turizma i bolju povezanost svih građana.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 9 za korisnike SBB EON, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir.rs

PUTOVAĆE SE BRŽE I SIGURNIJE:

"PUTOVAĆE SE BRŽE, SIGURNIJE I BEZBEDNIJE" U toku izgradnja 504 kilometara auto-puteva - Sofronijević: Pruga između Novog Sada i Subotice spremna za saobraćaj Izvor: Kurir televizija