AUTO INDUSTRIJA NEMAČKE PROPALA, A SLEDI POZIV ZA ZAPOSLENJE 680 HILJADA LJUDI U ISTOJ?! Umesto masovnih otkaza, nove šanse - odakle će sve primati radnu snagu?
Razvoj događaja u nemačkoj automobilskoj industriji poslednjih meseci pokrenuo je brojna pitanja, a sve više se spekuliše o mogućem preusmeravanju velikih automobilskih koncerna ka namenskoj industriji. O ovoj temi u jutarnjem programu Kurir televizije "Redakcija", govorio je sagovornik novinar Goran Gajić, koji je pružio širu sliku trenutnog stanja i mogućih pravaca daljeg razvoja.
- Sama najava pojedinih automobilskih giganata da bi mogli da se uključe u namensku industriju, za sada se može posmatrati pre svega kao tema za razmišljanje - rekao je Gajić i podsetio da je čak i iz Volkswagena nedavno poručeno da do sada nije bilo detaljnih razgovora sa industrijom oružja.
Kao uzroke ovakvih razmišljanja, Gajić je naveo pad profita automobilske industrije u Nemačkoj i Evropi, izazvan pre svega uvođenjem viših carina u Sjedinjenim Američkim Državama i naglim padom prodaje automobila na kineskom tržištu.
- Lično sam dobio potvrdu iz jednog od najvećih proizvođača automobila u Nemačkoj da više prosto nisu u stanju da isprate tehnološki razvoj konkurencije, naročito kineske industrije, posebno u softverskom smislu - naglasio je Gajić, dodajući da to do te mere dovodi velike nemačke koncerne do očaja da čak razmišljaju o prepuštanju industrije Kinezima, iako još uvek nije pronađen model koji bi očuvao ponos evropskih automobilskih giganata.
Jedan od potencijalnih izlaza vidi se u mogućnosti uključivanja u namensku industriju, imajući u vidu najave evropskih lidera o povećanju budžeta za odbranu i stvaranju zajedničkog evropskog odbrambenog sistema.
- Automobilski giganti bi na taj način otvorili put ka nacionalnim budžetima - ocenjuje Gajić.
Ipak, postavlja se pitanje koliko je takva transformacija realno moguća i izvodljiva.
- Osim velikih tehnoloških ulaganja, takva vrsta proizvodnje zahteva i kadrovske resurse za jedan veoma sofisticiran posao - ističe Gajić.
Kao važan segment u priči o transformaciji automobilske industrije, istaknuta je i tema otvaranja novih radnih mesta. Procene govore o čak 680.000 potencijalno novih pozicija, ali ostaje otvoreno pitanje, odakle će doći potrebna radna snaga?
- Već se postavlja pitanje obaveznih bezbednosnih provera i ko će biti poželjan za ta radna mesta - kaže Gajić.
Dodaje i da su u Volkswagenu spremni da prodaju i svoja postrojenja, poput onih u Osnabriku, kako bi otvorili prostor za proizvodnju u namenskoj industriji. Međutim, upozorava da to nije jednostavno prepakivanje najnovijeg putničkog automobila u borbeno vozilo, za takav proces potrebni su stručnost, iskustvo i stabilno tržište.
- Ne treba izgubiti iz vida ni interese globalnih, naročito američkih proizvođača oružja, koji bi svakako prepoznali sopstvene interese u ovakvom razvoju događaja - zaključuje Gajić.
Za sada, sve ostaje u domenu najava i strateškog promišljanja, ali nije isključeno da bi upravo ovakav zaokret mogao da redefiniše budućnost ne samo nemačke, već i evropske privrede.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
PENZIONER PREPISAO STAN KOMŠINICI, A DA NIJE BIO NI SVESTAN! Namamila ga na staru foru, preko noći ostao na ulici