KVALITET ZA BOGATE, SMEĆE ZA SIROTINJU! Prevara velikih svetskih prehrambenih kompanija, ima li razloga da brinemo kakvu hranu jedemo
Kvalitet proizvoda poznatih svetskih prehrambenih kompanija "Pepsiko", "Nestle" i "Unilever" nije isti u bogatim i siromašnim zemljama, a da stvar bude još gora nisu ni zdravi za upotrebu
Kvalitet proizvoda poznatih svetskih prehrambenih kompanija "Pepsiko", "Nestle" i "Unilever" nije isti u bogatim i siromašnim zemljama, a da stvar bude još gora u siromašnim zemljama ovi proizvodi su toliko loši da nisu ni zdravi za upotrebu.
Na ovu prevaru ukazala je neprofitne organizacija Inicijativa za pristup hrani (ATNI) čiji su eksperti radili analizu kvaliteta proizvoda i došli do zaključka da su proizvodi koje ove kompanije prodaju u zemljama sa niskim prihodima manje zdravi u poređenju sa produktima koje plasiraju u bogatim zemljama.
Organizacija je za analizu koristila sistem ocenjivanja "Helt Star Rejting" koji rangira proizvode na skali od jedan do pet u zavisnosti od toga koliko su zdravi. Ocena iznad 3,5 se smatra zdravim izborom, a petica je najviša ocena.
Eksperti su zaključili da prosečna ocena za proizvode globalnih prehrambenih kompanija koji se prodaju u državama sa niskim prihodima iznosi 1,8, dok su njihovi proizvodi koji se prodaju u bogatijim zemljama dobili prosečnu ocenu 2,3.
- Najveće svetske prehrambene kompanije kao što su "Pepsiko", "Nestle" i "Unilever" u zemljama s niskim prihodima prodaju proizvode koji su manje zdravi u poređenju sa produktima koje plasiraju u bogatijim zemljama - navodi se u izveštaju ATNI koji je objavljen 7. vovembra 2024.
Iz te organizacije su naglasili da su dobili tako nisku ocenu jer nisu zdravi.
- Jasno je da to što kompanije prodaju u najsiromašnijim zemljama sveta nisu zdravi proizvodi - naveli su iz organizacije ATNI za Rojters.
Britanska agencija navodi da je "Nestle" odgovorio na izveštaj saopštenjem u kome se navodi da je kompanija posvećena povećanju prodaje nutritivno bogatijih proizvoda, dok je portparol "Pepsika" odbio da komentariše tvrdnje iz izveštaja.
Marko Dragić, savetnik u Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača Srbije (NOPS) kaže da se države rangiraju na zemlje prvog, drugog i trećeg reda.
- Kada je u pitanju kvalitet proizvoda mi smo država drugog ranga. Evropska unija ima jedinstven pravilnik o kvalitetu proizvoda zahvaljujći kome su najkvalitetniji proizvodi u najrazvijenijim zemljama. Njihov pravilnik je zahtevniji i proizvođači to poštuju, dok države koje nisu članice EU imaju drugačije pravilnike. Svi proizvođači koji izvoze proizvode u Srbiju izvoze ih u skladu sa domaćim pravilnikom i da bi dobili kvalitetniji proizvod moramo da menjamo pravilnik - ističe Dragić.
GENERALNI DIREKTOR TELEKOMA SRBIJA LUČIĆ: Razgovor Trampa i Vučića sjajna vest, Telekom planira širenje na američko tržište