OD OVIH TURISTA ĆEMO BAŠ DA NAMLATIMO LOVU! Glavni motiv putovanja im nije odmor, a troše tri puta više nego obični gosti
Kongresni turizam, grana turizma čiji cilj nije odmor, već učešće poslovnih ljudi na seminarima, konferencijama, naučno-stručnim skupovima, simpozijumima, velika je šansa za Srbiju, pošto su poslovna putovanja jedan od glavnih razloga za posetu stranih turista našoj zemlji.
Kongresi i slični događaji koji traju od jednog do nekoliko dana okupljaju ljude iz različitih sfera društvenog života, koji su zahtevni gosti koji za svoj novac očekuju kvalitet, udobnost, brzinu, tačnost i fleksibilnost.
Dobar plan i program aktivnosti, udoban hotelski smeštaj, dobra putna infrastruktura, ali i dobro osmišljeno slobodno vreme, samo su neki od zaheva učesnika ovakvih skupova.
Poslovna putovanja su, tvrde u Ministarstvu turizma i omladine, jedan od glavnih razloga za posetu stranih turista Srbiji, što dovoljno govori o značaju kongresnog za celokupni turizam naše zemlje.
- To se posebno odnosi na Beograd koji se sa rekonstrukcijom Sava Centra i velikim brojem kongresnih hotela odlično afirmisao kao destinacija za skupove i događaje. Najveći broj gostiju koji odsedaju u beogradskim hotelima su poslovni turisti. Širom Srbije, tradicionalne turističke destinacije, poput Zlatibora, Kopaonika, Vrnjačke Banje, Banje Vrdnik, u periodima van letnje i zimske sezone, svoje kapacitete dominantno koriste za organizovanje kongresa. Srbija ima sve preduslove za dalji razvoj kongresnog turizma, počev od razvijene hotelske infrastrukture budući da postoje brojni prostori u kojima mogu da se organizuju sastanci do 1.000 delegata, a Sava Centar nakon rekonstrukcije može da realizuje skupove do 5.000 učesnika - objašnjavaju u resornom ministarstvu.
Kako tvrde, Beograd ima i odličnu avio povezanost sa velikim brojem svetskih destinacija, a prednost Srbije se ogleda i u tome što smo cenovno konkurentni u odnosu na druge kongresne centre.
- Takođe, Srbija nudi dosta pratećih sadržaja koji su sastavni deo kongresnih tura, u segmentu rekreacionog turizma, sportskih aktivnosti, kao i kulturne ture za poslovne turiste koji borave u našoj zemlji. Manifestacija EKSPO je definitivno najbolja referenca za Srbiju kao kongresnu destinaciju budući da se radi o globalnoj platformi za poslovnu razmenu koja će nas dodatno etablirati u poslovnom svetu - kažu za Kurir u Ministarstvu turizma i omladine i dodaju da očekuju da će izgradnjom novih najmodernijih hotelskih kapaciteta biti dodatno unapređena ponuda za organizaciju velikih skupova.
Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turistučkih agencija Srbije (JUTA) kaže za Kurir da su učesnici kongresa i sličnih skupova najplatežniji gosti.
- Firme šalju ljude na te skupoev, kotizacije su visoke i potrošnja tih ljudi je dosta veća od običnih turista. U proseku turisti u Srbiji troše 120 evra po danu, a kongresni turista troši dva do tri puta više, e sad koliko je to para teško je izračunati. To je jedan veliki biznis na svetskom nivou. Treba se izboriti za kongres jer ih i drugi gradovi žele, a imaju bolje uslove od nas, poput Rima, Barselone, Praga, Budimpešte, Istanbula. Možda fokus treba da nam bude na manjim kongresima za koje veliki gradovi nisu zainteresovani i da poalko uđemo na kongresnu mapu i da polaku steknu naviku da je Beogad jedan od kandidata - kaže Seničić.
On dodaje da Srbija ima dobar potencijal za kongresni turizam jer smo u centru Evrope, Er Srbija iam letobe prema svim značajnijim destinacijama, ali nam treba malo više ozbiljnosti.
- Trebalo bi da se daju ponude koje su atraktivne, a mi imamo svašta da ponudimo, od vinskih tura do nekih fantastičnih objekata po Srbiji u privatnom vlasništvu - ističe Seničić i naglašava da je Srbija rpošle godine bila među prvih 50 zemalja u oblasti kongresnog turizma, ali da bi mogla da bude još bolja.
MINISTAR MALI U ISTANBULU: Predstavlja ekonomske rezultate Srbije i projekat Expo 2027 - Biće uručene i 2 nagrade