USKORO SE RUŠI STARI I PRAVI NOVI SAVSKI MOST! Tender raspisan, rok za izgradnju 3, a garantni 2 godine - ovo su SVI DETALJI
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova na izgradnji novog mosta preko Save na mestu Starog savskog mosta, a vrednost nabavke procenjena je na 179 miliona dinara, bez PDV-a.
Kako se navodi u projektnom zadatku koji je deo tenderske dokumentacije, 4. marta 2021. godine Ministarstvo građevine i Direkcija za izgradnju Beograda su sa kineskom kompanijom PowerChina, kao izvođačem, zaključili Sporazum o saradnji u vezi sa realizacijom i finansiranjem istražnih i projektantskih radova.
Ovim sporazumom, između ostalog, predviđeno je da kineska kompanija, kao izvođač, preuzme obavezu predfinansiranja istražnih i projektantskih radova za potrebe izrade projekta za građevinsku dozvolu (PGD) i projekta za izvođenje (PZI) novog mosta, dok je obaveza Direkcije da obezbezbedi FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova.
U projektu je navedeno da će statički sistem novog mosta podrazumevati dvostruki čelični luk, kao i da će se čelična konstrukcija oslanjati na šest armirano-betonskih stubova, od toga dva u reci. Predviđena visina rečnih stubova je 23 m i 15 m. Na bazi postojećih istražnih radova, planirana je primena dubokog fundiranja.
Saobraćajni profil na mostu predviđa dve kolovozne trake od 6,5 m, tramvajski koridor u sredini, širine 8 m i trotoare sa obe strane od 3,3 m, koji uključuju i biciklističke staze. Predviđena su i dva lifta za prevoz putnika, a izabaran je, kako se navodi, tip lifta bez mašinske prostorije, nosivosti 1.000 kilograma, odnosno 13 osoba.
Na beogradskoj strani prostor ispod novog mosta je direktno povezan sa Sava Promenadom, pa je u planu da i on bude formiran kao deo te celine. Sa druge, novobeogradske strane, prostor ispod mosta deo je starog savskog šetališta, kome, kako se u projektu navodi, tek sledi novo uređenje.
Aneksom ponude potpisanim sa izvođačem, ugovoreno vreme završetka radova je tri godine od datuma početka radova, dok je garantni dve godine.
Takođe, početkom godine radnici i mehanizacija firme koju je angažovao Grad počeli su da ruše velike hale nekadašnjeg giganta, auto-servisa Rade Končar na Novom Beogradu, kako bi se u budućnosti na tom mestu našla saobraćajnica i kružni tok koji će spojiti novi Savski most sa ovom opštinom.
kurir.rs / ekapija
IZGLASAN BUDŽET ZA 2025. GODINU: Mali podelio odlične vesti - Nijedan kapitalni projekat nije zaustavljen, evo kolike će biti plate i penzije