InfoBiz

Prodata JAT tehnika, kupac firma iz Srbije: Čekaju se neophodne dozvole, posao gotov u naredna tri meseca

Petar Aleksić
Privatna beogradska kompanija "Avio Network" postaće novi vlasnik JAT Tehnike, preneo je portal Tango Six.

Prema poslovnoj transakciji koja će biti kompletirana nakon regulatornih odobrenja, "Avio Network“ biće vlasnik 99,3834% najveće kompanije za održavanje civilnih aviona na prostoru bivše Jugoslavije.

Očekuje se da će transakcija biti zaključena u prvom kvartalu 2026. godine.

Kako su za ovaj portal rekli iz kompanije „Avio Network“, pre nekoliko dana potpisan je ugovor o kupovini vlasničkog udela (SPA – „Share Purchase Agreement“) u Jat Tehnici.

Naglašavaju da je transakcija uslovljena pribavljanjem svih potrebnih regulatornih odobrenja, uključujući saglasnost Komisije za zaštitu konkurencije, kao i ispunjavanjem ostalih uslova za njeno kompletiranje.

– Predloženo preuzimanje ima za cilj unapređenje kapaciteta kompanije „Avio Network“ u oblasti održavanja, remonta i tehničke podrške putničkih aviona kao i proširenje ponude ovih vrsta usluga klijentima. Takođe, kupovina udela u Jat Tehnici predstavlja značajan korak u pravcu jačanja naših kapaciteta i naše dugoročne strategije rasta - izjavila je Marija Dozet, izvršna direktorka "Avio Networka“.

Posluju u Beogradu od 2017.

Kompanija „Avio Network“ bazirana je na aerodromu „Nikola Tesla“ i posluje od 2017. godine, kada su svoje aktivnosti započeli u nišnim aktivnostima pranja i čišćenja putničkih aviona.

Kako za Tango Six kaže osnivač kompanije Aleš Luci, plan mu je oduvek bio da prošire aktivnosti i na održavanje letelica pa su u periodu Korone počeli sa pripremama za pribavljanje dozvole za vuču i izguravanje aviona, prve aktivnosti kompanije u spektru MRO usluga i zemaljskog ospluživanja:

- Postupak je trajao oko godinu dana i uspešno je završen ispred srpskih civilnih vazduhoplovnih vlasti početkom 2022. godine. Takođe smo u 2021. godini započeli pripreme za otvaranje linijske stanice za linijsko održavanja aviona. Potrebna su bila značajna ulaganja u opremu i ljude. Sredinom 2022. godine, uspešno otvaramo linijsku part 145 stanicu. Za sve poslove naša kompanija poseduje sve zahtevane licence nadležnih vazduhoplovnih vlasti Srbije i EU - kaže Luci i kao prve klijente u delu linijskog održavanja navodi nacionalnu avio-kompaniju Er Srbiju, kao i druge: Leav, DAT, „Easy Jet“, „Lumiwings“ i San Marino.

Kompanija u 2023. godini dobija sopstvene nacionalne sertifikate. Na „Avio Network“ „capability“ listi za linijsko održavanje trenutno su: ATR (42-400/500/ 72-212A – PWC PW120), Erbas (A319/A320/A321 – IAE V2500/CFM56 i A330-200/300 – RR Trent 700) i Embraer (ERJ-190-100/200 – GE CF34). Uskoro planiraju da uložite u školovanje kadra i u nabavku alata za Boing letelice.

Imaju 90 zaposlenih

-  "Avio Network“ trenutno ima 90 zaposlenih. Avio-mehaničare, inženjere, planere održavanja i administrativno osoblje. Pre dve godine započeli smo i sa internim obukama, u prvom turnusu 30 avio-mehaničara, sa modularnim kursevima za različite tipove aviona B1 i B2 licence. – kaže Luci.

Jat Tehnika je privatizovana u novembru 2019. godine. Država je tada prodala 99,3834% svog udela „Avia Prime“ konzorcijumu iz Praga. U nadmetanje je pored „Avia Primea“ bila uključena i kompanija „SR Technics“ iz Švajcarske koja je u Beogradu prisutna od 2015. godine kroz svoj „back-office“.

„Avia Prime“ je u to vreme bio vlasnik dva MRO-a, poljskog „Linetecha“ i slovenačke Adria Tehnike.

Vlasnik 72% „Avia Primea“ od 2017. godine je češki finansijski fond „Hartenberg Holding“ koji u julu prošle godine preuzima Adria Tehniku od „Avia Primea“ koji se povlači iz vlasništva slovenačkog MRO-a. Hartenberg pre par nedelja prodaje Adria Tehniku kompaniji „Easy Jet“.

Biznis Kurir/Tango Six