AKO VAS ZANIMA

AVIO-KARTA I HOTEL S DORUČKOM NA KUBI 8 DANA ZA 700 EVRA! Nude hit putovanja koja ne prazne novčanik

Shutterstock

Lovci na putovanja osvajaju društvene mreže neverovatnim ponudama za popularne svetske destinacije, ali ne žele da se javno eksponiraju

- Kuba, avion plus hotel s doručkom i bazenom na krovu, 8 dana od 682 evra, tri dana u Berlinu s letom i smeštajem u dobrom hotelu od 140 evra, 8 dana u Omanu s letom za manje od 400 evra, 9 dana u Njujorku s letom i hotelom s doručkom za samo 650 evra!

To su samo neke od objava platforme „Lovci na putovanja“ na društvenim mrežama, koja se ovih dana, u jeku godišnjih odmora, vrlo aktivno oglašava s preporukama za putovanja čije se cene u nekim slučajevima čine neverovatno niskim. Jasno naglašavaju da nisu agencija i da ne organizuju putovanja, već samo pronalaze povoljne opcije i objavljuju linkove, ističući da je takav način putovanja — gde putnici sami biraju i rezervišu avio-karte i smeštaj — budućnost -  piše Jutarnji list.

Ovaj list prenosi kako popularnost "Lovaca na putovanja" raste, a njihove objave, naročito one koje se odnose na popularne destinacije poput Njujorka, dobijaju stotine komentara pratilaca.

Samo na Fejsbuku imaju 145.000 pratilaca i 79.000 lajkova. Objave su skoro svakodnevne, a ponude na njihovom sajtu pokazuju da iza „Lovaca na putovanja“ stoji dosta truda i angažovanja.

Međutim, ako pokušate da saznate kakav je poslovni model u pitanju i ko stoji iza ovog projekta koji se predstavlja kao jeftinija alternativa turističkim agencijama — to neće biti lako, jer ekipa „Lovaca“ želi da ostane anonimna.

I dok ih mnogi pratioci hvale i među njima ima onih koji su uz njihove preporuke jeftino i uspešno putovali bez ikakvih problema, deo pratilaca ne voli tu anonimnost. Često se postavljaju pitanja „ko ste vi“ i „kako da dođemo do vas“, što je sasvim logično u vreme sve češćih onlajn prevara — ljudi žele da znaju ko im nudi određenu uslugu. „Lovci na putovanja“ svojim pratiocima poručuju da to nije važno, jer putnici svakako sve sami rezervišu, a kako smo i sami proverili, linkovi vode ka legitimnim i pouzdanim sajtovima za rezervaciju i kupovinu usluga.

„Važno! Imamo dosta novih pratilaca, pa da još jednom objasnimo – nismo turistička agencija! Ovo su putovanja u samostalnoj organizaciji! Mi vam pronađemo najpovoljnije avio-karte i najbolju opciju hotela i pripremimo linkove za kupovinu. Vaše je samo da preko tih linkova kupite i putujete. Uživajte i iskoristite ono što vam se pruža", stoji kao upozorenje odmah na početku njihove Fejsbuk stranice.

Nisu raspoloženi ni za razgovor s medijima, niti za predstavljanje i objavu imena. Ipak, iz javno dostupnih podataka može se videti da „Lovci na putovanja“ posluju kao preduzetnik, a da je nosilac projekta Mirza Begović iz Zadra, koji nam se u kratkoj mejl prepisci potpisao samo kao Mirza.

- Kao što je vidljivo iz naših objava na društvenim mrežama, izbegavamo javno eksponiranje jer nam je privatnost izuzetno važna. Mi smo pre svega veliki zaljubljenici u putovanja. Naša strast, osim putovanja, su i pronalasci izrazito povoljnih avio-karata i smeštaja. Sve je počelo kao hobi, iz iskrene ljubavi prema putovanjima. Dugo smo delili sopstvena iskustva s putovanja, kao i linkove do pristupačnih letova i smeštaja koje smo i sami koristili. Kako je interes publike rastao, a sadržaj koji smo delili nailazio na pozitivne reakcije, odlučili smo da projekat razvijamo ozbiljnije“, objašnio je on.

Počeli su aktivno da istražuju i objavljuju najpovoljnije prilike za samostalna i pristupačna putovanja. Kaže nam da danas funkcionišu kao informativna platforma koja korisnicima omogućava pristup najpovoljnijim kombinacijama za putovanja.

- Spajamo jeftine povratne avio-karte s pristupačnim hotelima i apartmanima, za koje imamo iskustvo pronalaženja po znatno nižim cenama. Krajnji rezultat su vrlo povoljne, samostalno organizovane opcije putovanja. Naša uloga je da pratiocima olakšamo potragu – umesto da sami pretražuju desetine sajtova, sve najbolje opcije ih već čekaju pripremljene na našoj stranici“, kaže Mirza za Jutarnji list.

Korisnicima svakodnevno nude objave najpovoljnijih letova i smeštaja dostupnih online, praktične savete za planiranje putovanja, biltene (newslettere) i objave na društvenim mrežama sa korisnim sadržajem, kao i lična iskustva, preporuke i informacije sa svojih putovanja. Pitali smo ga i kako pronalaze te ponude, ali i na koji način zarađuju od tog projekta — o tome ipak ne žele da govore.

„Koristimo kombinaciju alata i ručnih pretraga koje smo razvili i usavršavali tokom višegodišnjeg iskustva. Svakodnevno pratimo relevantne izvore i objavljujemo najpovoljnije avio-karte ili smeštaj čim ih pronađemo, jer su takve ponude često vremenski ograničene. Verujemo da je ovakav način putovanja — gde putnici sami biraju i rezervišu avio-karte i smeštaj — budućnost. Tako se izbegavaju brojni dodatni troškovi koji dolaze s klasičnim turističkim aranžmanima, a ukupni trošak putovanja je znatno manji. Dodatne informacije bismo ipak zadržali za sebe, prvenstveno radi zaštite od konkurencije“, rekao nam je Mirza u pisanom odgovoru.

Postoji niz načina za zaradu na ovakvom projektu — pre svega kroz digitalni marketing, afilijet (affiliate) programe, monetizaciju sadržaja, kao i potencijalnu saradnju s brendovima i turističkim agencijama. Budući da se radi o deljenju linkova, a na sajtu „Lovaca“ postoji i posebna sekcija pod nazivom „saradnja“, pretpostavljamo da između ostalog zarađuju upravo saradnjom sa sajtovima čije linkove dele.

Radi se o takozvanom affiliate marketingu, u kojem se prihod ostvaruje putem provizije za svaku kupovinu, klik ili akciju koju korisnik ostvari preko affiliate linka — bez dodatnog troška za samog korisnika. Platforma Skyscanner mogla bi biti jedan od njihovih partnera, s obzirom na to da je većina linkova koje objavljuju upravo sa tog sajta.

Kurir Biznis/Jutarnji.hr