U EVROPU STIŽE KINESKO ČUDO OD AUTOMOBILA: Okreće se za 360 stepeni i pluta po vodi! Evo koliko će koštati
Kineska kompanija potvrđuje dolazak luksuznog brenda Yangwang u Evropu sa modelima U8, U9 i U7.
Nakon više od dve godine nagađanja, stigla je i zvanična potvrda: kineski automobilski gigant, BYD, dovodi svoj ultra-luksuzni brend Yangwang na evropsko tržište. Reč je o najprestižnijem segmentu BYD-ove ponude, pozicioniranom iznad čak i premijum marke Denza.
Yangwang je stvoren s jasnim ciljem – da ponudi tehnološki napredne i ekstremno snažne modele koji će direktno konkurisati etabliranim imenima kao što su Bentley, Porsche i Ferrari.
Automobili sa neverovatnim sposobnostima
Brend Yangwang privukao je pažnju svetske javnosti 2023. godine predstavljanjem modela U8 – luksuznog SUV-a sa više od 1000 konjskih snaga, snažnijeg čak i od BMW-a M3. Njegove sposobnosti deluju gotovo nestvarno: može da se okrene za 360 stepeni na mestu, a čak je u stanju i da pluta po vodi.
Nakon toga usledio je model U9, električni superautomobil koji dostiže brzinu od skoro 390 km/h. Zahvaljujući potpuno hidrauličkom ogibljenju, U9 može da „skače“ u mestu i da se vozi na samo tri točka. Oba modela već su dve godine dostupna u Kini, po cenama od oko 140.000 i 235.000 evra.
Iako su prošle godine prikazani na čuvenom Festivalu brzine u Gudvudu, BYD je sve do sada bio vrlo tajnovit kada je reč o evropskim planovima.
Zvanična potvrda i budući modeli
Međutim, sada je potpredsednica kompanije BYD, Stela Li, u razgovoru zvanično potvrdila:
– Naš plan je da dovedemo Yangwang u Evropu.
To će se dogoditi nakon lansiranja marke Denza, koja je pozicionirana kao konkurencija Audiju, a njen dolazak na evropsko tržište očekuje se početkom naredne godine. Iako nije otkrila sve detalje, Stela Li je potvrdila da su modeli U8 i U9 planirani za prodaju u Evropi, a najavila je i dolazak dodatnih modela.
Među njima je i super-limuzina U7, koja će se takmičiti sa modelom Lotus Emeya. Ova limuzina ima četiri elektromotora i razvija impresivnih 1.250 KS, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 2,9 sekundi.
Ovim potezom BYD postaje prvi kineski proizvođač automobila koji ulazi na evropsko tržište luksuznih vozila najvišeg ranga.
Ipak, ostaje nejasno da li će pokušati da cene pozicionira ispod konkurenata kao što su Bentley Bentayga i Ferrari 296, ili će zbog troškova prilagođavanja evropskim standardima i uvoza, uz carinu od 17 odsto na kineske električne automobile, cene biti znatno više nego u Kini.
BiznisKurir/Index