jede se specijalnom kašičicom

KUVAR NAPRAVIO REMEK-DELO ZA GINISOVU KNJIGU: Cena ovog sladoleda obara sa nogu, a sastojci će vas zaprepastiti!

YouTube/News On 6/KOTV Bjakuja japanski sladoled

Ova ledena poslastica luksuznog brenda sladoleda Cellato, u vlasništvu japanske kompanije, ušla je u Ginisovu knjigu rekorda 25. marta 2023. godine kao najskuplji sladoled na svetu.

Cena? Neverovatnih 880.000 japanskih jena, što je oko 5.127 evra.

Kompozicija dostojna carskih stolova

Recept za ovo desertno remek-delo razvijao je kuvar Tadajoši Jamada, poznat po svojoj francusko-japanskoj fuzijskoj kuhinji, punih godinu i po dana.

Byakuya Foto: YouTube/News On 6/KOTV

Sladoled je kombinacija najskupljih evropskih i japanskih sastojaka: Beli tartuf iz Albe (Italija) – jedan od najređih i najskupljih sastojaka na svetu.

Bjakuja japanski sladoled Foto: YouTube/News On 6/KOTV

– Parmezan sir Parmigiano Reggiano

– Sake kasu – fermentisana pirinčana pasta, nusproizvod proizvodnje sakea

– jestivi zlatni listovi

– ulje belog tartufa – koje se dodaje posebno pre konzumiranja

Bjakuja japanski sladoled Foto: YouTube/News On 6/KOTV

Ritual uživanja

Bjakuja se služi u čaši sa ekskluzivnim, ručno rađenim metalnim kašičicama koje proizvodi Kazarikanagu Takeuči iz Kjota – kompanija poznata po izradi dekorativnih elemenata za japanske hramove.

Bjakuja japanski sladoled Foto: YouTube/News On 6/KOTV

Pre konzumiranja, desert mora biti omekšan: prvo se preliva uljem od belog tartufa i meša. Ako je sladoled i dalje stegnut, preporučuje se da ga ostavite kratko na sobnoj temperaturi – ili oko deset sekundi u mikrotalasnoj pećnici. Ipak, zagrevanje sladoleda vrednog preko 5.000 evra u mikrotalasnoj pećnici zvuči gotovo svetogrđe.

Bjakuja japanski sladoled Foto: YouTube/News On 6/KOTV

Ovaj ledeni luksuz dostupan je isključivo putem onlajn porudžbina, a cilj brenda nije samo da šokira cenom, već da promoviše spoj japanske tradicije i vrhunske gastronomije.

Bez obzira da li možete sebi da ga priuštite ili ne – Bjakuja ostaje sladoled koji se ne jede, već se doživljava.

BiznisKurir/BizPortal