nabavljaju obuću iz kine

NAJKI NAJAVLJUJE PROMENE ZBOG TRAMPA? Prihodi im pali za čak 10 odsto! Uskoro skaču cene patika

Shutterstock, SHAWN THEW/EPA Donald Tramp, novac, Najk patike

Najk će ove jeseni poskupeti — kako bi nadomestio dodatne troškove carina u fiskalnoj 2026. godini, koji bi mogli dostići čak milijardu dolara, saopštila je kompanija investitorima.

Kompanija planira „precizno povećanje cena” za kupce u SAD, s postepenom primenom koja počinje na jesen, rekao je finansijski direktor Metju Frend.

Nije precizirao koje će tačno proizvode to pogoditi, niti u kom obimu.

Nike patike Foto: Promo

Kupci Nike opreme tako će morati da izdvoje više za svoj sledeći par patika za trčanje. Analitičari iz BMO Capitala već su u maju primetili poskupljenja od 5 do 10 dolara na Nike-ovom sajtu.

Frend je u okviru objave rezultata za četvrti kvartal fiskalne 2025. godine, predstavio četvorodelnu strategiju za ublažavanje troškova carina, među kojima je i povećanje cena. Plan podrazumeva i diverzifikaciju proizvodnih izvora, odnosno preraspodelu proizvodnje po različitim zemljama.

Foto: Promo

Nike trenutno 16% obuće koju uvozi u SAD nabavlja iz Kine, ali do kraja fiskalne 2026. godine planira da taj udeo svede na jednocifren procenat.

Takođe, kompanija namerava da sarađuje sa dobavljačima i maloprodajnim partnerima kako bi umanjila uticaj carina na krajnje kupce. Frend je rekao da će ove mere stupiti na snagu tokom cele 2026. godine, a najavio je i da će Nike razmotriti dodatne interne mere smanjenja troškova.

Inflacija Foto: Shutterstock

Prihodi Nike-a pali su za 10% na godišnjem nivou u fiskalnoj 2025. godini i iznosili su oko 46 milijardi dolara, ali su ipak premašili skromna očekivanja Volstrita za prodaju i profit u poslednjem kvartalu. Kompanija očekuje da će se pad prihoda ublažiti u narednom periodu, dok će se najveći uticaj carina osetiti u prvoj polovini fiskalne 2026. godine.

Izvršni direktor, Eliot Hil, preuzeo je vođenje kompanije pre oko osam meseci i od tada pokušava da stabilizuje poslovanje smanjenjem promotivnih akcija, poboljšanjem odnosa sa velikim trgovcima i vraćanjem fokusa na sport.

BiznisKurir/Business Insider