šta treba znati o njemu?

DA LI JE NOVA VRSTA GORIVA SPAS ZA VOZAČE? Već je testirano, ali nije pogodno za sve modele automobila

Shutterstock

Novo benzinsko gorivo Super E20, koje sadrži 20 posto bioetanola – dvostruko više u odnosu na poznati Super E10 – predstavlja novi korak ka klimatski prihvatljivijem saobraćaju.

Gorivo se od jeseni 2023. testira na jednoj benzinskoj stanici u nemačkom Manhajmu, s ciljem smanjenja emisija CO₂ i zavisnosti od fosilnih izvora energije.

Prema podacima nemačkog autokluba ADAC i partnera iz industrije poput CropEnergiesa, korišćenje goriva s većim udelom bioetanola može smanjiti emisije ugljendioksida i do 80 odsto, zavisno od načina proizvodnje. U kombinaciji s bio-naftom, moguće je postići ukupno smanjenje emisija do 40 odsto.

Za sada je Super E20 u fazi testiranja i koristi se unutar službene flote kompanije Südzucker AG. Šira primena još nije moguća zbog važećih normi koje dozvoljavaju maksimalno 10 odsto etanola u benzinskim gorivima.

Bez izmene standarda, E20 se ne može zvanično prodavati.

Tehnički, većina novijih vozila može da koristi E20, ali proizvođači još nisu dali službene potvrde. Kod starijih modela mogu se javiti problemi sa pumpama i sistemima za ubrizgavanje goriva, dok se očekuje i blagi porast potrošnje – u proseku oko 3 odsto.

Političku podršku standardizaciji E20 goriva dali su i poslanici konzervativnog CDU-a u Evropskom parlamentu, koji naglašavaju da je prelazak na električna vozila sporiji od planiranog, dok će vozila sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem još dugo biti prisutna na cestama. E20 se zato vidi kao realno i brzo rešenje za smanjenje emisija u tranzicionom periodu.

biznis.kurir.rs/Fenix magazin