sve im se brzo razradilo

PRODALI AUTO DA BI POKRENULI BIZNIS! Sve rizikovali zbog koka nosilja, a danas isporučuju više od 500 jaja dnevno

Printscreen Klix.ba/srna

Stefan Balaban i njegova supruga pokrenuli su u Kobatovcima kod Laktaša posao koji traži mnogo odricanja, ali im se višestruko vraća zahvalnošću kupaca i prodajom oko 550 svežih jaja dnevno!

Kad su odlučili da prodaju porodični automobil, kako bi adaptirali napušteni objekat i kupili vozilo za dostavu jaja, znali su da rizikuju. Bili su tek na početku zajedničkog života sa stalnim poslovima i ambicijom da stvore nešto svoje. Danas, nekoliko godina kasnije, njihova farma nosilja broji 600 koka i svakodnevno isporuče i do 550 jaja direktno na kućne adrese.

- To je bio auto moje supruge. Prodali smo ga da bismo mogli da proširimo proizvodnju i adaptiramo objekat koji je bio napušten desetak godina - priča Stefan.

Prva farma nalazi se u Laktašima, gde i žive, ali zbog razvijanja posla morali su da se prošire. Njihove koke ne žive u kavezima i ne jedu samo koncentrat. Hrane ih i voćem i povrćem koje dobiju od lokalne piljare s kojom sarađuju.

- Otpad koji ljudi ne kupuju, jabuke koje nisu lepe ili paradajz koji je mekan, nama je savršena hrana za koke. To čini oko 30 odsto njihove ishrane - objašnjava Stefan.

Bračni par nije uložio samo novac već i svaki slobodan trenutak izvan stalnog posla.

- Jako je teško uskladiti privatni život, posao i farmu, ali uz dobru organizaciju sve se može - kaže Stefan dodajući da imaju pomoć roditelja.

Rad na farmi počinje rano ujutru i često traje do kasno naveče.

- Ni vikendom nema pauze jer koke moraju biti nahranjene i ispraćene, a narudžbe isporučene na vreme - dodaje Stefan.

Foto: Reuters

Ipak, kaže, svaka minuta uloženog truda se isplati kad vide koliko su kupci zadovoljni. Na početku nisu mogli da pokriju ni četvrtinu potražnje, a ljudi su jaja rezervisali po nekoliko dana unapred. Kad su povećali broj koka,naišli su na probleme s plasmanom.

- Tada smo pomišljali da odustanemo, da se vratimo na 150 koka, ali supruga je objavila oglas u jednoj banjalučkoj grupi i sve se promenilo - priseća se Stefan.

Danas svoje proizvode najviše prodaju putem Instagrama.

- Ljudi su brzo prepoznali razliku između naših i jaja iz marketa. Kod nas su koke na otvorenom, jaja su sveža, ne stoje danima u skladištima. Jaja prodajemo po 40 feninga što je niže nego što mnogi drugi traže. Nama je cilj da naši proizvodi budu dostupni, a ne da se zaradi na svakom jajetu. Kupci to cene i vraćaju nam se stalno - dodaje Stefan.

U budućnosti planiraju da sve presele na lokaciju u Kobatovcima i prošire kapacitete, ali i da uvedu i uzgoj belih pilića jer im kupci sve češće traže i domaću piletinu.

- Plan nam je da sa 600 koka pređemo na više, ali ne žurimo. Želimo da sačuvamo kvalitet i da se posao ne raspline prebrzo - kaže Stefan.

Za kraj ima jednostavnu poruku.

- Isplati se rad. Samo se treba truditi. Ako imate ideju i volju ne odustajte! Biće teško, ali vredi - kaže Stefan.

BiznisKurir/Nezavisne