pokušali i uspeli

VRANJANCI ZAVRŠILI PRAVO, A ONDA RAZVILI TOP BIZNIS: Za njihovu radnju neobičnog imena znaju svi Vranjanci

Tatjana Stamenković

Ovo je jedan od dobrih primera kako tradicija, uz trud, rad i upornost može biti pretočena u dobar posao


Bračni par Snežana i Aleksandar Đorđević iz Vranja po zanimanju su diplomirani pravnici, a već deset godina su u potpuno drugom biznisu. Njihova "Dedovina" je nadaleko poznata... U njoj se priprema najukusnije praseće i pileće pečenje na ražnju, a u njemu uživaju mnogi Vranjanci.

Sam naziv pečeranje "Dedovina" ima posebnu simboliku i neprocenjivu vrednost zbog koje se ovi mladi, uspešni ljudi ponose.

- Ceo posao započet je na dedovini jednog dede, a u planu je da se jednog dana završi i na dedovini drugog dede. Na slici su dede mog supruga, to su stvarno njihove slike. Otuda i naziv. Trudimo se i nadamo da ćemo jednog dana uspeti da ostvarimo
sve što smo zacrtali - otkriva supruga Snežana koja nas je dočekala u pečenjari.

Objašnjava da se njen suprug deset godina bavi uzgojom svinja prasilja, krmača tako da je na kraju došla ideja za proširenjem posla. Farme umatičenih grla Đorđevića nalaze se u selima Zlatokop i Kupinince nedaleko od Vranja.

- Imamo svoje farme igrla koja čuvamo trenutno prodajemo preko klanica dok ne završimo svoju - napominje vlasnica.

U posao su uključeni Snežana i njen suprug, ali pomaže i sin školarac kada mu to vreme dozvoli. Na pitanje šta se najčešće prodaje od prasećeg i pilećeg pečenja, Snežana odgovara:

- Sve zavisi od ukusa kupaca. Neko želi samo rebarca, neko masniji deo koji je oko vrata, neko samo but. Sve je to stvar ukusa kupaca i kod prasećeg i kod pilećeg mesa.

Vlasnica "Dedovine" za Biznis Kurir otkriva šta je potrebno za pripremu dobrog pečenja.

- Za dobro pečenje je neophodna dobra sorta. Godinama radimo na tome i čini mi se da smo našli tu dobitnu kombinaciju koja daje dobro meso, dobro pečenje na kraju, zato što ima idealan procenat mesa i masti. Dovoljno masti da bi se ispeklo i bilo sočno i ukusno. Jako je bitna i so, doziranje soli. Sve po malo.

Najveća potražnja i prodaja im je u vreme praznika i slava, a kako su vlasnici pečenjare zadobili poverenje mušterija, odgovor mnogo govori....

- Mislim da je to što se trudimo da damo kvalitetan proizvod. Da ispoštujemo svaku mušteriju, da svi budu usluženi na najbolji mogući način, da se svakome posvetimo dovoljno. Primamo i kritike i pohvale i gledamo da svaki put budemo bolji i bolji. Mislim da je to nešto što zadržava kupce i privlači nove.

Neretko ovde po pečenje dođu i poznate ličnosti... Snežana otkriva da je među kupcima bio i jedan naš poznati glumac.

- Bio nam je Ljuba Bandović. On je dolazio ovde, a dolazili su i drugi u ime mnogih poznatih ličnosti... A, naši Vranjanci su stalni kupci - kaže Snežana.

Ona otkriva da su mnogo truda uožili u posao i to ne samo fizičkog rada, nego i ulaganja u sebe, u nova znanja kako bi posao napredovao i kako bi išli dalje.

- Suprug i ja nismo iz ove branše, mi smo pravnic tako da smo krenuli od nule. Upoznavali posao ,kako trgovinu tako i stočarstvo i trebalo nam je možda malo više vremena, ali smo uspeli.

Na pitanje da li bi trebalo nešto preporučiti kupcima koji rado i sa uživanjem konzumiraju pečenje, da obavezno probaju Snežana
spremno odgovara:

- Čini mi se da je najlepšii i najukusniji stomačni deo kod prasećeg pečenja, a ljudi ga nekako izbegavaju. Da li nisu probali, ili više vole baš suvlji deo kao što je but - sa osmehom otkriva Snežana.

Bračni par Đorđević za rad u "Dedovini" je angažovao i dva radnika. Kilogram prasećeg pečenja kod njih košta 1.800 dinara, a piletina je 690 po kilogramu. Kupac kod njih može da bira koji deo želi od pečenja.

- Trudimo se da svima izađemo u susret da uzmu ljudi ono što vole. Ujutro stiže vruće pečenje oko deset sati. Imamo i mušterija koje to vole pa čekaju ispred lokala. 

Za kraj poruka iz Dedovine onima koji bi želeli da započnu i imaju svoj biznis i krenu samostalno i van svojih zanimanja u posao:

- Da imaju cilj pre svega da ulažu u sebe i dosta u proizvodnju, ali i da osluškuju potrebe kupaca - zaključuje naša sagovornica.