NEMAČKI TURISTI ZAOBILAZE HRVATSKU! Komšije im nisu ni među prvih pet omiljenih destinacija, ovo je razlog
Prvi razlog su cene koje su poslednjih godina nepredvidivo rasle, posebno u prodavnicama i restoranima, dok im smeštaj nije bio toliki problem
Bolji turistički promet za Uskrs svakako se povezuje sa povoljnim kalendarskim rasporedom — što je kasnije, to je toplije i atraktivnije za putovanja. Zasad se dobro puni i Prvi maj, kažu na terenu, iako i dalje postoji ozbiljna zabrinutost zbog nemačkih gostiju, kojima Hrvatska više nije među pet omiljenih destinacija na Mediteranu.
Prvi razlog su cene koje su poslednjih godina nepredvidivo rasle, posebno u prodavnicama i restoranima, dok im smeštaj nije bio toliki problem. Doduše, saznajemo da je u privatnom smeštaju rast cena za ovu sezonu zaustavljen.
U Novasolu, agenciji koja posluje u okviru Awaze grupe, kažu da beleže uspešan početak sezone i očekuju solidnu letnju sezonu, bar prema trenutnim pokazateljima prodaje. Rezervacije za uskršnje i praznike za Prvi maj porasle su im za 7 odsto u odnosu na prošlu godinu, što je takođe rezultat povoljnog kalendarskog rasporeda. Međutim, trend povećane potražnje nije ograničen samo na prolećne praznike. Agencija beleži i porast interesovanja za rezervacije za vrhunac sezone, uz napomenu da gosti traže cenovno pristupačne, ali kvalitetne i atraktivne smeštajne opcije.
Najveći rast rezervacija za uskršnje i prvomajske praznike u Novasolu zabeležen je u Istri sa 9 odsto, zatim Kvarner sa rastom od 7 odsto, Dalmacija beleži rast od 4 do 6 odsto, a sličan trend očekuje se i za letnju sezonu.
Vile su 12% jeftinije nego u Španiji
"Sve više turista bira destinacije koje nude dobar odnos cene i kvaliteta. Hrvatska se i dalje pozicionira kao vrlo konkurentna u tom pogledu u odnosu na glavne konkurente, kao što su Grčka, Španija i Portugalija. Ipak, u vanpansionskoj ponudi, prosečne cene hrane u Hrvatskoj više su za oko 8% u odnosu na Španiju, 7% u odnosu na Grčku i gotovo 10% u odnosu na Portugaliju.
Kada govorimo o smeštaju, Hrvatska je 12% povoljnija od Portugalije i Španije, te je u rangu sa Grčkom, ali sa prednošću u fleksibilnosti i privatnosti smeštajnih objekata. Treba naglasiti da je takav odnos rezultat fleksibilnosti naših izdavalaca koji su na vreme shvatili da će prilagođavanjem cena postati konkurentni i prihvatljivi tržišnim trendovima“, ističe Josip Stulić, direktor prodaje Awazea za južnu Evropu.
Podaci iz Novasola pokazuju da su izdavaoci koji su pravovremeno prilagodili cene tržišnim uslovima i dalje prvi izbor gostiju. Njihove jedinice imaju veću popunjenost, ne samo za praznike nego i za jul i avgust. Suprotno, oni koji nisu reagovali na promene u potražnji beleže slabije interesovanje i nižu popunjenost, što će se, prema prognozama iz Novasola, još više osetiti u kasnijoj fazi bukinga, kada će gosti imati veći izbor pristupačnih i jednako kvalitetnih opcija.
U Novasolovom portfelju pretežno su kuće za odmor, a Hrvatska više nije među prve tri destinacije za Nemce, već među prvih pet, što ih zabrinjava. Austrijancima smo na drugom mestu, Poljacima među prvih pet, Slovencima, Česima i Slovacima smo na prvom mestu, a Italijanima najpopularniji u predsezoni, ali ne i u glavnoj sezoni.
U Splitu za Uskrs noćenje 30 evra po osobi
Barbara Marković iz Hrvatskog udruženja porodičnog smeštaja trenutno nema podatke za nemačko tržište za apartmane, koji se uglavnom počinju otvarati tek u junu. Kaže da se ove sezone ne očekuju drastična povećanja cena u apartmanima, što se može prilagoditi u zavisnosti od popunjenosti, ali Udruga ne podržava ni drastične korekcije.
„U Splitu smo za Uskrs imali prosečnu cenu noćenja u privatnom smeštaju od 30 evra po osobi i mislim da je to korektno“, kaže Marković, koja ne vidi značajne promene u strukturi smeštaja uprkos novim zakonima.
"Primetili smo samo da oni koji su planirali ove godine da otvore novi objekat, a nisu prikupili potpise komšija kako zakon propisuje, umesto kratkoročnog izdavanja prelaze na dugoročni najam, što je dobro. Apartmani koji su već na tržištu imaju pet godina da prikupe saglasnosti, tako da kod njih nema promena, posebno ako im dobro ide“, kaže Marković.
Kurir Biznis/Jutarnji.hr