SAJAM U ŠANGAJU

VELIKA TRANSFORMACIJA MERCEDESOVIH VOZILA: Promena kakva se viđa jednom u 100 godina, očekuju samo jedno

Đorđe Bošković

U planu je digitalizacija, smanjenje emisije štetnih gasova i automatizovana vožnja.

Mercedes-Benzse priprema za „transformaciju kakva se dešava jednom u veku“ koja će preoblikovati tržište automobila, izjavio je izvršni direktor kompanije Ola Kelenijus.

Transformaciju prvenstveno pokreće tehnologija – digitalizacija, smanjivanje emisija štetnih gasova do nule i automatizovana vožnja, rekao je Kelenijus na sajmu Auto-Šangaj 2025.

Kompanija, dodao je, više nego ikada ulaže u tehnologiju, inovacije i proizvode da održi korak sa promenama.

Mercedes-Benz CLA Foto: Promo

Uoči sajma u Šangaju, Mercedes je predstavio model električnog automobila CLA, sa produženim međuosovinskim rastojanjem, namenjen kineskom tržištu.

Domet novog vozila prelazi 860 kilometara – što je Kelenijus opisao kao najveću proizvodnu ofanzivu u naredne tri godine.

Kinesko tržište je, istakao je, izuzetno konkurentno, dok su potrošači u protekle dve godine bili oprezniji.

Mercedes očekuje konsolidaciju među brojnim proizvođačima na kineskom tržištu u narednih pet do deset godina.

Kao i mnogi nemački proizvođači automobila, Mercedes poslednjih godina ima probleme zbog konkurencije iz Kine i beleži pad prodaje od sedam odsto u prvom kvartalu na godišnjem nivou.

Mercedes-Benz CLA, enterijer Foto: Promo

Uprkos padu prodaje u Kini od deset odsto u prvom kvartalu, to tržište i dalje čini više od jedne trećine ukupne prodaje Mercedesovih automobila.

Dobit Mercedes grupe pala je za više od 28 odsto prošle godine u odnosu na prethodnu i iznosila je 10,4 milijarde evra. Prihodi su bili manji za 4,5 odsto i iznosili 145,6 milijardi evra.

Ove godine kompanija očekuje još veće prepreke i manju dobit. Predviđa se i blagi pad prodaje putničkih automobila. Prošle godine je Mercedes prodao ukupno 1,98 miliona vozila.

BiznisKurir.rs