njegove "konzerve" su svi želeli

OBLAČIO BRUSA VILISA I MILU JOVOVIĆ, A SADA GA ZNAMO PO PARFEMIMA: Francuski genije ima milijarde na računu, a svemu ga naučila baka

Shutterstock, Printscreeen/Youtube/This Morning

Žan Pol Gotje, gigant u svetu mode, proglašen je za jednog od najznačajnijih kreatora u istoriji modne industrije.

Osnovao je francusku modnu kuću visoke mode 1982. godine, a s obzirom da je odrastao uz kreativni i modni uticaj svoje bake, od malih nogu je razvio afinitet prema svetu mode i poznat je po pomeranju granica, čak i kada su u pitanju parfemi i mirisi.

Istorija modne revolucije

Rođen 24. aprila 1952. godine u predgrađu Pariza, Gotje nije pohađao formalne studije mode, ali ga to nije sprečilo da postane legenda. Već kao dete, fasciniran je svetom mode, inspirisan prvenstveno svojom bakom, koja mu je omogućila prvi kontakt sa šivenjem i luksuznim materijalima. Sa samo 18 godina, Gotje je poslao svoje crteže čuvenom Pjeru Kardenu, koji ga je odmah angažovao kao asistenta. To je bio početak jedne blistave karijere.

Njegova prva pojedinačna kolekcija objavljena je 1976. Iako je većina ljudi smatrala da je njegov dizajn u to vreme dekadentan, modni urednici, posebno Melka Treanton iz Ela, bili su impresionirani njegovom kreativnošću i majstorstvom u krojenju, a kasnije su pokrenuli njegovu karijeru. Godine 1980. dizajnirao je ženske haljine od plastičnih kesa za otpatke. Gotje je osnovao svoju istoimenu modnu marku 1982.

Nesvakidašnji stil

Gotje pravu pažnju privlači početkom 80-ih. Njegove kolekcije bile su revolucionarne, kombinovao je visoku modu sa uličnim stilom, uvodio elemente fetišističke mode, igrao se sa polnim identitetima i rušio društvene tabue. Njegova čuvena mornarska majica sa prugama postala je njegov zaštitni znak, dok su korseti sa šiljatim grudnjacima zauvek ušli u istoriju mode, piše Forbs.

Jedan od najupečatljivijih trenutaka u njegovoj karijeri desio se 1990. godine, kada je dizajnirao legendarni korseti-grudnjak za Madoninu „Blond Ambition“ turneju. Ovaj komad nije samo postao simbol pop kulture, već i redefinisao način na koji moda može da komunicira sa muzikom i performansom.

Od visoke mode do pop kulture

Gotje je tokom svoje karijere dizajnirao za vodeće modne kuće i sarađivao s najvećim svetskim zvezdama. Osim Madone, njegovi modeli krasili su likove Lejdi Gage, Bjork, Rijane, kao i filmske junake u ostvarenjima poput „Peti element“, gde je obukao Milu Jovović i Brusa Vilisa.

Parfemi kao umetnička dela

Parfemi Žana Pola Gotjea su među najprepoznatljivijima u industriji. Njegovi mirisi su često hrabri, senzualni i inovativni, a pakovanja su postala kultna.

Jedan od najupečatljivijih trenutaka u istoriji njegovih parfema desio se s mirisom „Classique“. Kada je parfem lansiran, prva verzija bočice imala je mehanizam koji je izgledao poput vintage parfemskih raspršivača sa pumpicom. Međutim, ova verzija nije bila praktična i brzo je povučena s tržišta, što je originalne primerke učinilo izuzetno retkim kolekcionarskim primercima danas.

Njegove bočice su toliko prepoznatljive da su postale kolekcionarski predmeti.

Oblik bočica parfema Žana Pola Gotjea jedan je od najprepoznatljivijih u industriji parfema. Gotje, poznat po svom provokativnom i nekonvencionalnom dizajnu, uspeo je da stvori parfemske bočice koje su postale umetnička dela.

Najbolji muški miris „Le Male“

Ovaj klasični miris je omiljen kod muškaraca, a njegove gornje note mente, lavande i bergamota daju mu primamljivu, ali nepogrešivo muževnu vibru. Kreirao ga je 1995. godine Francis Kurkdjian, ovaj muški miris je savršen i za dan i za noć.

Najpoznatije bočice Gotjeovih parfema su „Le Male“ i „Classique“, koje su oblikovane u formi muškog i ženskog torza.

Odlazak u istoriju

U januaru 2020. godine, Gotje je iznenadio svet najavom da se povlači iz sveta visoke mode. Njegova poslednja revija bila je spektakl za pamćenje – retrospektiva njegovog genijalnog rada koja je okupila najveća imena mode, filma i muzike.

Iako se povukao iz „haute couture“ sveta, Gotje i dalje ostaje aktivan u modnoj industriji kroz parfeme i različite kreativne projekte. Njegova modna kuća nastavlja da živi, ali kroz koncept saradnji sa novim, mladim dizajnerima, čime osigurava da njegov avangardni duh i dalje inspiriše nove generacije.

Njegova revolucija nikada nije bila samo modna, ona je bila kulturna, estetska i ljudska. I upravo zbog toga, Žan Pol Gotje ostaje zauvek upisan u istoriju mode kao njen večiti „enfant terrible“.

U svakom slučaju, sigurno da je zaradio desetine miliona evra, ako ne i više kroz svoje parfemske linije tokom godina.

biznis.kurir.rs/Forbs